حکم دادگاه مهدی‌هاشمی نشان داد که وی دست به اقدامات تخریبی زده است

رئیس جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر گفت: قاضی پرونده بر اساس یک سری مستندات حکم داده و این اثبات می‌کند که مهدی هاشمی دست به اقدامات تخریبی زده است.
شنبه، 23 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 حکم دادگاه مهدی‌هاشمی نشان داد که وی دست به اقدامات تخریبی زده است

رئیس جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر گفت: قاضی پرونده بر اساس یک سری مستندات حکم داده و این اثبات می‌کند که مهدی هاشمی دست به اقدامات تخریبی زده است.


به گزارش راسخون نبی‌الله احمدلو  رئیس جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر، وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص حکم دادگاه مهدی هاشمی گفت: اگر بخواهیم پرونده مهدی هاشمی را از بیرون قضاوت کنیم، قادر نخواهیم بود دیدگاه درست و دقیقی را ارائه دهیم، زیرا قطعا عوامل سیاسی و  جناحی بر برداشت ما تاثیرگذار خواهد بود، لذا باید همه نسبت به حکم قاضی پرونده احترام بگذاریم و آن را بپذیریم زیرا در صورت ایجاد شک و اعتراض به حکم مهدی هاشمی عملا تمامی احکامی که برای دیگران مثلا آقای بقایی و رحیمی و ... صادر شده است زیر سوال می رود.

وی در ادامه گفت: قاضی پرونده بر اساس یک سری مستندات حکم داده است لذا تشخیص قاضی این بوده که براساس بازجویی‌ها و مستندات چنین حکمی را صادر کند، به هر حال وی مرتکب یک جرم شده و این حکم اثبات می‌کند که مهدی هاشمی دست به اقدامات تخریبی زده است لذا کتمان این مسئله یعنی زیر سوال بردن قاضی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ولی اینکه این جرم ها به چه مقدار بوده، بر اساس مستندات و نظر قاضی مشخص است.

رئیس جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر تصریح کرد: باید بپذیریم، فرقی ندارد که چه کسی جرم را مرکتب شده مثلا مهدی هاشمی، فرزند آقای هاشمی که وی مرد بزرگی است در انقلاب خدمت بسیار کرده، مورد وثوق امام و رهبری است و امروز هم واقعا انقلاب را دوست دارد و در کل دارای یک سابقه خوب است، حال اگر پسرش مشکلی داشته  باید بیاید و همانند فرزند دیگر مردم عادی در برابر قاضی پاسخگو باشد، حتی اگر خود آقای هاشمی هم مرتکب جرم شد باید به آن جرم رسیدگی شود، زیرا اگر حکومت مدعی حکومت عدل علی(ع)  است باید بدون هیچ تفاوت و فرقی بین مردمانش عدالت را برقرار کند، کشور ما  این همه شهید داده که عدالت در کشور برقرار شود باید همه از یک نوع قانون و یک نوع برخورد، برخوردار باشند.

احمدلو در ادامه اظهار داشت: کشور ما در برخورد با مفاسد اقتصادی بسیار ضعیف عمل می‌کند و این همه  خسارت نشات گرفته از این جاست، ولی در حوزه ای که قوه قضاییه خوب عمل کرد می‌بنییم که مصداق این جرم در کشور بسیار پایین است. مثلا در جرم قتل و قصاص به دلیل اجرای درست ما شاهد هستیم که جرم قتل در کشور بسیار کم است و یا برخورد با اراذل و اوباش بسیار خوب بوده و مصادیق آن رو به کاهش است ولی در حوزه مفاسد اقتصادی بسیار بد عمل کردیم.

110



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.