تولید بتن ترکیبی در کارخانه سیمان کردستان

تولید بتن ترکیبی در کارخانه سیمان کردستان که با تجهیز، نصب تکنولوژی و دستگاه های پیشرفته حاصل می شود از دستاوردهای سفر رییس جمهوری بود که در این استان کلید خورد.
سه‌شنبه، 6 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 تولید بتن ترکیبی در کارخانه سیمان کردستان

تولید بتن ترکیبی در کارخانه سیمان کردستان که با تجهیز، نصب تکنولوژی و دستگاه های پیشرفته حاصل می شود از دستاوردهای سفر رییس جمهوری بود که در این استان کلید خورد.

 

به گزارش راسخون به نقل ازایرنا، کارخانه سیمان کردستان در کیلومتر پنج ناحیه شمالی شهر بیجار در سال 1375 با ظرفیت دو هزار و 300 تن و پس از 10 سال با ظرفیت سه هزار و 300 تن سیمان فله ای و کیسه ای راه اندازی و توسعه یافته است.


این واحد تولیدی پیشرفته که در خاورمیانه بی نظیر است، همزمان با سفر رییس جمهوری به استان کردستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید روز یکشنبه چهارم مرداد مهمان مردم کردستان بود.

روند رو به رشد احداث کارخانه های سیمان در سطح کشور و ارتقا و تولید انواع سیمان جدید، موجب ایجاد یک بازار رقابتی شده است که نتیجه آن توسعه صنعت تولید سیمان در کشور و به تبع کارخانه سیمان کردستان شده است.

کارخانه سیمان کردستان نیز در این بازار رقابت پا به پای رقبای خود به فکر توسعه و ارتقا تولیدات خود شده و دست به ابتکارات جدید زده است.

این کارخانه با سرمایه گذاری جدید، بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای خرید تجهیزات و کسب تکنولوژی، توسعه انبارهای خاص و احداث واحدهای مخصوص تولید انواع بتن های جدید هزینه کرده است.

در این صنعت نوین، به طور جدی سعی شده است، استانداردهای جدید دنیا بکارگیری شود و با سرمایه گذاری انجام شده، امکان تولید 27 نوع سیمان با کلاس های مختلف و تکنولوژی جدید روز دنیا فراهم شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان کردستان روز سه شنبه در خصوص این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: تکنولوژی، تجهیزات، توسعه فضای فیزیکی ساختمان و انبارها، نیروی کار در طرح تولید بتن ترکیبی و نوین در کشور و حتی منطقه خاومیانه نظیر ندارد.

محمد علی پارسایی از تولید 27 نوع سیمان در این کارخانه خبر داد و افزود: انبار مورد استفاده دارای ویژگی های خاص نگهداری سیمان های مختلف و سهولت در بارگیری است که می تواند چندین نوع سیمان را در خود نگهداری و ترکیب کند.

وی به نوع آسیاب و فعالیت ترکیبی سیمان های مورد نظر در این آسیاب ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: کیفیت سیمان تولیدی ترکیبی فوق دارای انعطاف های لازم حسب نوع آب و هوا، رطوبت، خشکی هوا و دیگر فشارهای ناشی از تغییرات سریع دمای هوای سرد و گرم، داخل آب با مقاومت بسیار بالا است.

پارسایی به کاهش جدی مصرف سوخت، مصارف الکتریکی، حفظ محیط زیست، کاهش گازهای گلخانه ای و کاهش قیمت تمام شده اشاره کرد و ادامه داد: این طرح موجب افزایش 40 درصدی میزان تولید نسبت به هزینه مورد نیاز سیمان معمولی و اشتغالزایی برای بیش از 50 نفر شده است.

کارخانه سیمان کردستان در کیلومتر پنج شهر بیجار و در شرق استان کردستان واقع شده است.

 

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.