اطلس بلایای طبیعی استانهای کشور تهیه شد

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلس بلایای طبیعی تمامی استان ها تهیه شده است.
پنجشنبه، 8 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 اطلس بلایای طبیعی استانهای کشور تهیه شد

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلس بلایای طبیعی تمامی استان ها تهیه شده است.
 

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا ، مرتضی اکبر پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در همدان افزود: نقشه خطر کشور برای بلایای طبیعی تحت عنوان اطلس بلایای طبیعی تهیه شده و در مدیریت ریسک و مدیران بحران استفاده می شود.

وی بیان کرد: امر بحران اتفاقی است که در همه کشورها رخ می دهد و ایران از کشورهای آسیب پذیر است که بیش از 33 نوع بحران در آن اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: یکی از مولفه های اصلی توسعه نیافتگی وقوع حوادث است با این توضیح که ساخت ساختمان، پل و راه طبق اصول نبوده و در یک زلزله تخریب بشود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید به سمتی پیش رفت که همانند کشورهای توسعه یافته با امکانات و ظرفیتهای موجود بحث مقاوم سازی و مدیریت ریسک را داشته باشیم.

وی گفت: بی توجهی به زیرساختها موجب می شود هنگام بروز بلایای طبیعی ابنیه های فرسوده، سکونتگاه های غیررسمی در معرض خطر دچار مشکل شوند.

وی تاکید کرد: دولت به تنهایی نباید در امر بحرانها پاسخگو باشد بلکه مردم نیز باید در این زمینه وارد شوند به این منظور شعار 'از دولت تا جامعه' با نگاه مشارکت همه جانبه انتخاب شده است.

وی با ذکر اینکه باید مسوولان به این باور برسند که امر بحران یک مدیریت ویژه می خواهد گفت: مکان، زمان و وسعت حوادث طبیعی مشخص نیست بنابراین برای پاسخگویی به چنین مخاطره ای باید امکانات را از قبل آماده کرد.

دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران که با حضور 180 مدیر اجرایی شش استان غرب کشور به میزبانی همدان از روز دوشنبه آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.

 

/117



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.