چگونه بدون ورزش کردن، کالری بسوزانید

وزن کم کردن در واقع سوزاندن کالری بیشتر از میزان کالری مصرفی است.
سه‌شنبه، 13 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 چگونه بدون ورزش کردن، کالری بسوزانید

وزن کم کردن در واقع سوزاندن کالری بیشتر از میزان کالری مصرفی است.

 

وزن کم کردن در واقع سوزاندن کالری بیشتر از میزان کالری مصرفی است. افراد زیادی برای این منظور پیاده روی می کنند یا دوچرخه سوار می شوند. اما روش دیگری برای سوزاندن کالری بدون کم خوردن یا ورزش کردن، وجود دارد. که با نام NEAT شناخته می شود: "فعالیت های غیر ورزشی گرمازا" (non-exercise activity thermogenesis)

 

در اینجا چند فعالیت که باعث سوزاندن کالری بیشتر می شود را به شما معرفی می کنیم.

 

  • ماشین تان را با فاصله از مقصد پارک کنید. اگر می خواهید جایی بروید، مثلن دانشگاه یا محل کار؛ سعی کنید اتومبیل تان را با فاصله از آن جا پارک کنید تا مجبور شوید مسیری را پیاده بروید.
  • از پله ها استفاده کنید. برای دهه ها، ورزش قلبی مورد علاقه در میان بدنسازان حرفه ای استفاده از پله بوده است. با این کار می توان 800 کالری در ساعت سوزاند.
  • استفاده از یک میز ایستاده. نشان داده شده است که نشستن طولانی مدت می تواند مانند سیگار کشیدن و مصرف دخانیات برای سلامت افراد خطرناک باشد. از طرف دیگر با سر پا ایستادن کالری بیشتری می سوزانید.
  • نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار. کافئین مدت ها به عنوان منبعی برای کاهش وزن شناخته می شد. این ماده خاصیت جادویی یا شگفت انگیزی ندارد؛ فقط انرژی بیشتری به شما می دهد تا فعالیت کنید و کالری بسوزانید.
  • مصرف پروتئین بدون چربی. 30 در صد از کالری ای که با مصرف پروتئین وارد بدن می شود، برای گوارش و هضم آن مصرف می گردد.

 

منبع : الو دکتر

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.