محقق ایرانی عامل ژنتیکی فلج مغزی را کشف کرد

دکتر مریم اسکویی، متخصص مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مونترال آمریکا و تیم تحقیقاتی او، عامل خطر ژنتیکی فلج مغزی را کشف کردند.
چهارشنبه، 14 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 محقق ایرانی عامل ژنتیکی فلج مغزی را کشف کرد

 دکتر مریم اسکویی، متخصص مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مونترال آمریکا و تیم تحقیقاتی او، عامل خطر ژنتیکی فلج مغزی را کشف کردند.

 

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا از نیچر، این تحقیقات نشان می دهد که مولفه های ژنتیکی موثر در بروز فلج مغزی، نسبت به آن چه قبلا تصور می شد، قوی تر است.همچنین این مطالعه چگونگی تعامل عوامل خطر ژنتیکی را روشن می کند.

 

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، فلج مغزی شایع ترین علت ناتوانی حرکتی در دوران کودکی است. این اختلال در حرکت و حجم عضلات تاثیرگذار است و منجر به راه رفتن ناپایدار، حرکات غیر ارادی و شلی یا سفتی اندام حرکتی می شود.


تحقیق صورت گرفته در سال 2008 میلادی نشان می دهد که حدود 58.2 درصد از کودکان مبتلا به فلج مغزی می توانند بدون کمک راه بروند؛ حدود 11.3 درصد به کمک واکر یا دستگاه های مشابه راه می روند و حدود 30.6 درصد توانایی راه رفتن ندارند.


از هر هزار نوزاد متولد شده، دو تن به این اختلال مبتلا هستند.سال ها تصور میشد که عفونت و خفگی هنگام تولد، مهمترین عوامل فلج مغزی هستند، به همین دلیل به آزمایش های ژنتیکی متداول پیش از بارداری در رابطه با این مورد توجه نمی شد.


این تحقیقات نشان می دهد که تحلیل ژنوم یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری است.یافته های این مطالعه اطلاعات ارزشمندی را برای درمان و پیشگیری فلج مغزی در اختیار محققان قرار می دهد.


نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

 

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.