عضو جامعه مدرسین تبیین کرد؛

شاخصه های دولت اسلامی موفق

دولتی موفق است که با مواضع رهبری، ولایت، مرجعیت، حوزه ها و مردم فاصله نگیرد و با خواسته های آنها مقابله نکند و تضادی نداشته باشد.
جمعه، 6 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شاخصه های دولت اسلامی موفق

دولتی موفق است که با مواضع رهبری، ولایت، مرجعیت، حوزه ها و مردم فاصله نگیرد و با خواسته های آنها مقابله نکند و تضادی نداشته باشد.
 
به گزارش راسخون، آیت الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تبریک  هفته دولت با اشاره به  شاخصه های دولت اسلامی اظهارداشت: دولت هایی که در­ مملکت اسلامی درحال خدمت کردن هستند، لازم است یک سری مشخصه و تفاوت هایی با دولت های سایر کشورها داشته باشند و آن را برای پیشرفت کشور و نظام رعایت کنند.
 
عضو جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه، رهبری، مرجعیت، حوزه و اسلامی بودن از جمله این خصوصیات است که باید دولت ها همواره نصایح و پند های آنها را بپذیرند و به آن جامعه عمل بپوشانند.
 
وی اظهار داشت: در جامعه اسلامی، مردم و نوع حکومت از دولت انتظاراتی دارند و می خواهند که رفتار و اعمال دولت مردان، مطابق با دستورات اسلام و بر پایه مبانی دینی و ارزشی باشد.
 
 استاد  حوزه علمیه قم ادامه داد: در یک جامعه اسلامی مردم هم انتظارات و مطالباتی دارند و می خواهند دولت حر­ف های آنها را گوش دهند و اگر مطالبات آنها به حق است به مرحله ظهور برسد.
 
آیت الله فقیهی گفت: دولتی موفق است که با مواضع رهبری، ولایت، مرجعیت، حوزه ها و مردم فاصله نگیرد و با خواسته ها­ی آنها مقابله نکند و تضادی نداشته باشد؛ در­گذشته شاهد بودیم شهیدانی چون رجایی و باهنر­دولتی موفق داشتند و مردم با تمام وجود آنها را دوست داشتند، دلیل عمده آن مطیع بودن با ولایت، امام شهدا، حوزه ها و زاویه نداشتن خط فکری و اعتقادی آنها بود.
 
عضو جامعه مدرسین با اشاره به این مطلب که  فعالیت سازنده دولت  در عرصه های بین المللی و حوزه سلامت را نباید نادیده گرفت، ابراز داشت:  اگرچه ضعف هایی در عرصه های دیگر وجود دارد، ما نمی گویم کسی که ضعف و کاستی را می بیند انتقاد نکند.
 
 استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر کسی در کنار ضعف ها و انتقاد کردن، ابتدا نقاط قوت را مطرح کند، قطعا هر منصفی که نگاه کند خواهد دید که این  انتقادات از روی  دلسوزی و پیشرفت نظام و کشور است، نه از روی لجاجت و باند و حزب بازی.
 
آیت الله فقیهی خاطر نشان ساخت: با این نوع انتقادات منصفانه، مسیر بیشتری برای تحقق همدلی و هم زبانی بین ملت و دولت ایجاد و راه برای شکوفایی کشور هموار تر می شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.