جدیدترین توصیه‌های پزشکی، بهداشتی و تغذیه‌ای برای حجاج

رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج ۹۴، جدیدترین توصیه‌های پزشکی، بهداشتی و تغذیه‌ای برای حجاج را تشریح کرد.
سه‌شنبه، 10 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 جدیدترین توصیه‌های پزشکی، بهداشتی و تغذیه‌ای برای حجاج

 رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج ۹۴، جدیدترین توصیه‌های پزشکی، بهداشتی و تغذیه‌ای برای حجاج را تشریح کرد.

 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، طاهر درودی رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج امسال اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری به زائران تاکید می‌شود به توصیه‌های بهداشتی که از سوی پزشکان در کاروان‌ها و مجموعه‌ها به آن گوشزد می‌شود، توجه ویژه داشته باشند.

 

وی به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد: به منظور جلوگیری از بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های تنفسی؛ زائران حتماً زمانی که از مسجدالحرام، مسجد النبی(ص) ، بازار و دیگر اماکن عمومی به هتل باز می‌گردند، حتماً به مدت حداقل 30 ثانیه دست‌های خود را با محلول‌های شستشو دهنده  و یا صابون شستشو دهند به‌ویژه زائران حتماً قبل از صرف غذا دست‌های خود را بشویند.

 

رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج 94 همچنین توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا و تعریق بالا زائران حتماً به میزان کافی مایعات مصرف کنند تا دچار مشکلاتی از جمله گرمازدگی نشوند که در میان مایعات توصیه می‌شود زائران بیشتر از آب آن هم به میزان حداقل روزانه  یک و نیم لیتر مصرف کنند و توجه داشته باشند استفاده از نوشابه و چای را به عنوان جایگزینی برای نوشیدن آب قرار ندهند.

 

وی اضافه کرد: زائران بعد از زیارت حرمین شریفین و زیارت، زمانی که به هتل باز می‌گردند، معمولاً بدن آنان عرق کرده است و آماده ابتلا به سرماخوردگی هستند، از این رو به آنان توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر و دستگاه‌های خنک کننده و همچنین نوشیدن آب سرد جداً خودداری کنند.

 

درودی ادامه داد: با توجه به تنوع برنامه غذایی در حج؛ زائران رژیم غذایی مناسب را رعایت کنند و از پُرخوری پرهیز کنند و برای دریافت ویتامین‌ها حتماً میوه ای که برای آنان درنظر گرفته شده مصرف کنند.

 

وی همچنین گفت: به‌دلیل اینکه خوردن میوه بعد از صرف غذا موجب مشکلات گوارشی برای زائران می‌شود، زائران باید قبل از وعده‌های غذایی میوه میل کنند.

 

وی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی گفت: زائران برای خواندن نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) از سجاده شخصی استفاده کنند و در صورتیکه دچار علائم بیماری های تنفسی شدند حتماً از ماسک استفاده کرده و از دست دادن با دیگر زائران و هم اتاقی‌ها خودداری کنند و در صورت تداوم و تشدید علائم بیماری بعد از 24 ساعت حتماً به پزشک مراجعه کنند.

 

رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج 94 در خاتمه در خصوص بیشترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره اعلام کرد: عمده ترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی مشکلات قلبی عروقی، مشکلات گوارشی و بعداز آن بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی است.

 

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.