تخفیف دانشجویی برای زائران حرم امام رضا (ع)

رئیس اداره پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از پیش‌بینی پروژه‌ای با نام زیارت رضوی خبر داد که طی آن، یک‌سوم هزینه اردوهای دانشجویی به مقصد حرم اما رضا، توسط وزارت علوم و یک‌سوم هزینه هم از طریق دانشگاه تأمین می‌شود.
چهارشنبه، 11 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تخفیف دانشجویی برای زائران حرم امام رضا (ع)

رئیس اداره پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از پیش‌بینی پروژه‌ای با نام زیارت رضوی خبر داد که طی آن، یک‌سوم هزینه اردوهای دانشجویی به مقصد حرم اما رضا، توسط وزارت علوم و یک‌سوم هزینه هم از طریق دانشگاه تأمین می‌شود.

 

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، رشید جعفرپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال 93 تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد بین‌المللی علمی و فرهنگی امام رضا منعقد و بر اساس آن طرحی کلان به نام نهضت رضوی در وزارت علوم پیش‌بینی شد.

 

وی افزود: طی چند سطح باید در قالب این طرح کار شود که از جمله آنها، ایجاد کانون‌های رضوی است و در همین راستا به اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌ها ابلاغ شد، از دانشگاه‌هایی که با استقبال خود دانشجویان نسبت به تأسیس کانون رضوی اقدام کنند، حمایت خواهیم کرد و معتقدیم این امر برای نهادینه‌سازی فعالیت‌های رضوی در دانشگاه‌ها توسط خود دانشجویان مهم است.

 

رئیس اداره پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، گفت: گام دوم در قالب این طرح، برگزاری جشنواره رضوی در دانشگاه‌ها است، در حال حاضر 16 جشنواره در سطح ملی در مباحث رضوی تدارک و حتی تا امروز اختتامیه 6 جشنواره این حوزه هم، برگزار شده است.

 

جعفرپور خاطرنشان کرد: موضوع سوم، پیش‌بینی پروژه‌ای با نام زیارت رضوی است، به این صورت که به دانشگاه‌ها اعلام شد، یک‌سوم هزینه هر اردویی که از سمت دانشگاه‌ها به مقصد حرم امام رضا حرکت کند، توسط وزارت علوم و یک‌سوم هزینه هم، توسط دانشگاه تأمین می‌شود.

 

وی افزود: به این ترتیب، دانشجو تنها یک‌سوم هزینه واقعی را پرداخت می‌کند و با بودجه‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم، افق 10 هزار نفری برای نیمه نخست سال آینده و رساندن این عدد به یکصد هزار نفر در سال بعد در قالب این اردوها، پیش‌بینی شده است.

 

این مسئول تصریح کرد: در افق بلندمدتی هم که دنبال دستیابی به آن هستیم، می‌خواهیم هر دانشجوی کشور بتواند طی دوران تحصیل خود، یک بار به حرم مطهر امام رضا مشرف شود و در واقع هدف، اعزام سالانه یک میلیون دانشجوی زائر به حرم امام رضا است.

 

جعفرپور اظهار کرد: آخرین طرحی که در این راستا تعریف شد، طرح کلان تشرف رضوی است که البته نیازمند حمایت چندین دستگاه و تأمین زیرساخت‌های لازم است و به همین دلیل ستاد رضوی در وزارت علوم تشکیل شد تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

وی در پایان گفت: دانشگاه فردوسی مشهد برای واگذاری زمین به این منظور اعلام آمادگی کرده است و اگر چه ساخت این اردوگاه، پروژه‌ای زمان‌بر است، اما تصور می‌کنم اگر بحث اردوگاه و مسائل مربوط به اسکان به نتیجه برسد نهضتی در حوزه رضوی در دانشگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

 

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.