دمپایی مشترک این بیماری‌ها را منتقل می‌کند

شایع‌ترین بیماری انتقالی زگیل است اما با شست و شوی به موقع مشکلی به وجود نمی‌آید.
جمعه، 13 شهريور 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 دمپایی مشترک این بیماری‌ها را منتقل می‌کند

شایع‌ترین بیماری انتقالی زگیل است اما با شست و شوی به موقع مشکلی به وجود نمی‌آید.

 

به گزارش راسخون ، دکتر جلیل صداقت‌پیشه، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بیماری‌های مشترکی که از راه دمپایی مشترک منتقل می‌شوند، گفت: استفاده از وسایل مشترک خطر انتقال بیماری‌های ویروسی، قارچی و میکروبی را دارد شایعترین آن زگیل است و اگر کسی زگیل پا داشته باشد و دمپایی و کفش مشترک بپوشند حتماً منتقل می‌شوند، مخصوصاً قارچ‌هایی که لای انگشتان پا وجود دارند از راه دمپایی و کفش منتقل می‌شوند. در مورد بیماری‌های میکروبی نیز زردزخم می‌تواند منتقل شود اگر چه در اکثر مواقع در صورت است.
 
 
وی در رابطه با دمپایی‌هایی مشترک در استخر تصریح کرد: اگر دمپایی آلوده شده باشد با مواد ضدعفونی کننده استخر از بین می‌رود. خود فردی که پایش را در دمپایی آلوده گذاشته است اگر دست و پایش را با آب و صابون بشوید میکروب‌ها از بین می‌روند و در هر مرحله‌ای که تازه این اتفاق افتاده با شست‌‌وشوی معمولی هم ویروس‌ و قارچ از بین می‌رود ولی اگر نفوذ کند باید از داروهای اختصاصی قارچ یا میکروب استفاده شود.
 
 
داشتن دمپایی جداگانه برای هر کدام از اعضای خانواده کار مشکلی است 
 
 
وی در پایان در خصوص راه‌حل این موضوع بیان کرد: اگر کسی مشکل و بیماری نداشته باشد، شاید قابل چشم‌پوشی باشد اما اگر در دست و پای کسی زگیل یا چیز دیگری پیدا شد، حداقل از آن زمان تا درمان از وسایل مشترک استفاده نشود.
 
/117/

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.