روایتی از اشک‌های رهبر انقلاب با تصاویر قاریان قربانی منا

مرحوم حسن دانش از نخبگان قرائت ایران بود که نام او هم بین جانباختگان فاجعه منا قرار گرفت.
سه‌شنبه، 14 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روایتی از اشک‌های رهبر انقلاب با تصاویر قاریان قربانی منا

مرحوم حسن دانش از نخبگان قرائت ایران بود که نام او هم بین جانباختگان فاجعه منا قرار گرفت.
 
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، مرحوم حسن دانش از نخبگان قرائت ایران بود که نام او هم بین جانباختگان فاجعه منا قرار گرفت.
 
او در سال 1365 در یزد به دنیا آمد و از ده سالگی قرائت قرآن را آغاز کرد. سه سال بعد و در سال 1378 برای اولین بار در مسابقات قرآن شرکت کرد و پس از آن بدون وقفه در همه مسابقات سالانه قرآن حاضر می‌شود. دانش توانسته بود رتبه اول مسابقات زیر 16 سال را کسب کند، چند سال بعد توانست رتبه نخست مسابقات بالای 16 سال را هم کسب کند تا تنها قاری‌ای باشد که حائز این دو مقام شده است.
 
پس از آن حسن دانش توانست رتبه اول مسابقات بین المللی تونس را در سال 1391 کسب کند. اما بزرگترین مقام او چیزی بود که امسال توانسته بود به آن برسد؛ حسن دانش رتبه اول قرائت مسابقات بین المللی قرآن اوقاف را کسب کرده بود.
 
دانش رتبه اول مسابقات بین المللی اوقاف را کسب کرد و به یزد برگشت تا دوباره تدریس شاگردانش در موسسه قرآنی را ادامه دهد. دارالعباده یزد به گرمی از نخبه قرآنی‌اش استقبال کرد.
 
اینگونه بود که اسم حسن دانش در کاروان نور قرار گرفت. کاوران نور متشکل از قاریان، مبتهلان، حفاظ و گروه تواشیح برتر کشور است که هر سال بعنوان نماینده قرآنی جمهوری اسلامی برای اجرای مراسم‌های مختلف راهی حج تمتع می‌شوند. اما او همراه 4نفر دیگر از کاروان نور گرفتار فاجعه منا می‌شود. ابتدا نامش در لیست زائران مفقودی ثبت می‌شود اما بعد از چند روز پیکر او در سردخانه‌ای در جده پیدا می‌شود.
 
احمد ابوالقاسمی یکی از اساتید دانش است. او در مراسم بزرگداشت دانش که در مکتب الغدیر یزد برگزار می‌شد گفته است: قبل از این سفر با آیت الله خامنه‌ای دیدار داشتم. رهبر معظم انقلاب فرمودند که سلام و تسلیت مرا به مردم یزد برسانید و اکنون حامل پیام ایشان برای شما مردم داغدار و مومن یزد هستم.
 
وی تصریح کرد: زمانی که خبر درگذشت قاریان قرآن را شنیدیم، عکس‌های آنها را به مقام معظم رهبری نشان دادیم و ایشان به شدت گریه کردند و تاثر شدید ایشان ما را از پخش صوت تلاوت این عزیزان باز داشت.
 
حسن دانش دو فرزند دختر دارد که حالا یکماه است بابایشان را ندیده‌اند.
/2759/



اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.