نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

خدمت به امامزادگان خدمت به قرآن و اهل بیت است / امامزادگان متعلق به همه ملت ایران

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه خدمت به امامزادگان ،خدمت به قرآن واهل بیت (ع) است گفت : برگزاری کنگره بزرگداشت امامزادگان نشاندهنده توجه ملت ایران به ذریه وخاندان اهل بیت (ع) و فرزندان عظیم الشان امامان معصوم است.
سه‌شنبه، 14 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خدمت به امامزادگان خدمت به قرآن و اهل بیت است / امامزادگان متعلق به همه ملت ایران

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه خدمت به امامزادگان ،خدمت به قرآن واهل بیت (ع) است گفت : برگزاری کنگره بزرگداشت امامزادگان نشاندهنده توجه ملت ایران به ذریه وخاندان اهل بیت (ع) و فرزندان عظیم الشان امامان معصوم است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه دوشنبه  13 مهر ماه در آیین گشایش کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن الموسی الکاظم (ع) در حرم مطهر این امامزاده لازم التعظیم در طبس با قدردانی از تلاش دست اندر کاران برگزاری این کنگره و تسلیت جان باختن غریبانه و مظلومانه حجاج بیت الله الحرام در سرزمین منا به ویزه نخبگان وچهره های قرآنی گفت : حادثه تلخ منا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند داغی سنگین برای ملت ایران ایران بود و فراق قاریان ممتاز قرآنی هم بسیار تلخ تربود  و این فاجعه تاسف باربا  بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود  به وقوع پیوست.
 
رئیس سازمان اوقاف در ادامه ؛ برگزاری این کنگره را مصداق خدمت به قرآن و اهل بیت دانست و افزود : خداون منان را شاکریم که پس از 14 قرن نعمت ولایت ورهبری امام راحل و خلف صالح اش را به ما عطا کرد تا نظامی بر پایه قران واهل بیت در ایران اسلامی بر پا شود وبه برکت خون شهدا و انقلاب قرآن کریم امروز  تا حدودی از مهجوریت خارج واز کتابخانه ها ومراسم ختم اموات به متن زندگی مرد م بازگشته است .
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه تربیت نونهالان بی شمار  قرآنی در رشته های مختلف حفظ وتلاوت ومفاهیم قرآن به به برکت نهضت امام ،خون شهیدان و رهبری است تصریح کرد :این قبیل کنگره ها که به منظور تکریم امامزادگان بر گزار می شود همه به برکت انقلاب ، شهدا و ولایت فقیه است
 
وی  افزود :این بقاع متبرک قبل از انقلاب  هم مزارشان در ایران اسلامی وجود داشت،اما توجه وتکریم  این امامزادگان  با پیروزی انقلاب اسلامی  جزء برنامه های مهم ومورد توجه قرار گرفت و به برکت این نگاه این قبیل کنکره ها و برنامه ها در جامعه رواج یافته است آثار انرا در جامعه می بینیم . .
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف  بااشاره به حادثه طبس که عنایت وتوجه الهی  به انقلاب اسلامی بود تصریح کرد : آمریکا وهم پیمانانش اعتقاد به خدا ،قرآن و اهل بیت را در ک  نمی کنند در حالی که این حادثه و زمین گیر شدن  امریکایی ها در این سرزمین قدرت نمایی الهی و موجب رسوایی دشمنان شد واین وعده خدا به کسانی است که به قرآن واهل بیت تمسک بجویند .
 
رییس سازمان اوقاف با بیان اینکه مودت ودوستی اهل بیت وذریه انها خواست پیامبر اکرم (ص) است تصریح کرد : پیامبر از ما مزد رسالت نخواسته بلکه احترام ومودت ذوی القربی را خواسته اند و امامزادگان نیز از این خاندانند و وظیفه ما اکرام واحترام به این خاندان است .
 
حجت الاسلام محمدی افزود : ملت ایران بر اساس شناخت و معرفت به امامزادگان از قدیم نسبت به این خاندان اظهار مودت ومحبت داشته و در سراسر ایران اسلامی این مودت آشکار است بر این اساس فرزندان وذریه اهل بیت هم به مناطق مختلف ایران مهاجرت کردند وملت ایران دوشادوش آنها با دشمنان اهل بیت جنگیده اند .
 
وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره ها زمینه شناخت هر چه بیشتر مردم  رابا امامزادگان فراهم   می کند افزود : وظیفه ما به عنوان شیعیان ، شناخت ومعرفت هر چه بیشتر امامزادگان  ومعرفی آنان به مردم است ،این کار ارزشمند جزء شعایر الهی و نشانه تقوای دل است .
 
حجت الاسلام محمدی تاکید کرد : امامزادگان باید به لحاظ عمرانی و فرهنگی و مهندسی مورد توجه قرار گیرند واین به عنوان یک برنامه به سراسر کشور ابلاغ شده است .
 
البته ساخت بنا کافی نیست بلکه امامزادگان  باید محلی برای تبلیغ معارف ناب دینی وقرآنی باشد .
 
وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی امامزا دگان تاکید کرد : از ظرفیت امامزدگان وبقاع متبرکه باید برای حفظ کیان خانواده ها وجامعه مقابله با تهاجم نرم دشمن استفاده کرد . رییس سازمان اوقاف  با تا کید بر اینکه همه ما به معرفت امامزادگان نیازمندیم خاطرنشان کرد یکی از برنامه های  مقام معظم رهبری وعلما ومراجع تمسک به امامزادگان وزیارت بقاع متبرک  ایشان است .
 
رییس سازمان اوقاف با بیان اینکه امامزادگان متعلق به اوقاف نیست واین سازمان تنها به طور قانونی متولی بقاع متبر که است تاکید کرد : امامزادگان متعلق به همه ملت ایران است  وهمه باید دست به دست هم دهیم و بقاع متبرک ذراری و فرزندان اهل بیت را آباد کنیم تا همه به ویژه جوانان از فضای معنوی وروحانی آن بهره مند شوند.
/2759/



اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.