دردسرهای مظلومی در استقلال

صدرنشین کنونی رقابت های لیگ برتر فوتبال در فهرست خود چهار بازیکن خارجی دارد که هر یک به نوعی برای این تیم دردسر ساز شدند.
سه‌شنبه، 14 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دردسرهای مظلومی در استقلال

صدرنشین کنونی رقابت های لیگ برتر فوتبال در فهرست خود چهار بازیکن خارجی دارد که هر یک به نوعی برای این تیم دردسر ساز شدند.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری صداوسیما، استقلالی ها امسال را با  4 بازیکن خارجی در فهرست ابتدایی خود آغاز کردند؛ جاسم کرار محمد از عراق، هرائر مگویان از ارمنستان، پروپچیچ از کرواسی و باربوسا دسوزا معروف به ریوالدو از برزیل، اما تا اینجای کار که هفت هفته از لیگ برتر گذشته هر کدام از این بازیکنان سرنوشت جالبی پیدا کرده اند.
 
جاسم کرار به هر بهانه ای قهر می کند و در تمرینات شرکت نمی کند، او هم اکنون در عراق است و اعلام کرده است تا تکلیف خانه و باقی مبلغ قراردادش مشخص نشود به ایران باز نمی گردد؛ درحالی که تمرینات استقلال در حال برگزاری است این بازیکن در عراق به شکار مشغول است و هرازگاهی عکسی از حیوانات مختلفی که شکار کرده در شبکه های اجتماعی منتشر می کند.
 
هرائر مگویان بازیکن ارمنستانی هم وقتی رفتار کرار را دید از او الگو برداری کرد و مدتی است به بهانه پرداخت نشدن مطالباتش در تمرینات شرکت نمی کند. حضور مگویان در تمرینات آبی پوشان با لباس شخصی و تماشای تمرین حتی واکنش پرویز مظلومی را درپی داشته است؛ پس از پایان بازی تدارکاتی استقلال مقابل تیم امید این باشگاه، پرویز مظلومی زمانی که با هرائر مگویان برخورد کرد و دید که او همچنان با لباس شخصی به تمرینات آمده است نسبت به او انتقاد کرد، او به مگویان گفت:" یا با لباس تمرین در زمین حاضر شو یا از خانه بازی را تماشا کن."

ریوالدو دیگر بازیکن خارجی استقلال هم این روزها قراردادش حسابی پر سروصدا شده است. این بازیکن که خواهان فسخ قراداد با استقلال بود مشخص شد 40 هزار دلار از قراردادش که قرار بود به او پرداخت شود، گم شده است! نکات مبهم موجود در قرارداد ریوالدو آنقدر زیاد است که حتی پای پرویز مظلومی سرمربی تیم فوتبال استقلال هم به حراست وزارت ورزش برای روشن شدن این موارد مبهم باز شده است.
 
پروپچیچ تنها بازیکن خارجی استقلال است که این روزها بدون حاشیه تمرین می کند؛ اما در بازی هایی که این بازیکن به میدان رفته به خوبی مشخص است سطح فنی و تکنیکی این بازیکن خارجی استقلال به مراتب پایین تر از سایر بازیکنان استقلال است.
 
استفاده از بازیکنان جوان و با انگیزه تیم های پایه در باشگاه ها بویژه باشگاه های بزرگ اروپایی امری مرسوم است و جالب اینجاست که همه این اتفاقات زمانی رخ داده است که تیم امید استقلال با هدایت علی سامره در لیگ امیدهای تهران عملکرد قابل قبولی داشته و حتی در یک بازی دوستانه موفق شدند تیم بزرگسالان را شکست دهند. سرمربی تیم امید استقلال درباره این تیم می گوید:"در مدتی که در فوتبال پایه مشغول کار هستم کم استعداد ناب ندیدیم اما متاسفانه نه برنامه خوبی برای کشف آنان هست نه سیاست درستی از جانب باشگاه های لیگ برتری بویژه استقلال، همین می شود که بازیکنان مستعد از فوتبال پایه تهران جذب باشگاه های شهرستانی می شوند و چند سال بعد تیمی مانند استقلال باید برای جذب آنان هزینه های گزاف میلیاردی بپردازد، باور کنید من از همین الان نگران تیم خودم هستم چون می ترسم این بازیکنانی که ما ساختیم مفت و مجانی راهی تیم های دیگر شوند و به جای استقلال سایر تیم ها، نان دستریج مربیان زحمتکش پایه تهران را بخورند."
 
این که با وجود این همه حاشیه و جنجال و سطح پایین فنی بازیکنان خارجی، چرا مدیران و مربیان تیم بزرگی مانند استقلال کماکان اصرار به جذب این بازیکنان دارند و به بازیکنان جوان و با انگیزه داخلی و تیم های پایه خودشان توجهی نمی کنند سوالی است که باید پاسخگوی آن باشند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.