فرصت 6 ماهه هند برای تسویه طلب ایران

ایران در تماس با مقامات هندی مکانیسم پرداخت ۴۵ درصد پول نفت ایران به روپیه را پایان یافته دانسته و به پالایشگاه های هند ۶ ماه فرصت داده ۶ میلیارد دلار بدهی خود به ایران را تسویه کنند.
يکشنبه، 18 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرصت 6 ماهه هند برای تسویه طلب ایران

 ایران در تماس با مقامات هندی مکانیسم پرداخت ۴۵ درصد پول نفت ایران به روپیه را پایان یافته دانسته و به پالایشگاه های هند ۶ ماه فرصت داده ۶ میلیارد دلار بدهی خود به ایران را تسویه کنند.

 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، ایران از پالایشگاه های هندی نظیر اسار اویل و مانگالور خواسته تا بدهی های نفتی قبلی شان را که به بیش از 6 میلیارد دلار می رسد، در طی 6 ماه آینده به یورو تسویه کنند.

 

با لغو تحریم های آمریکا، ایران به پالایشگاه های هندی گفته که عمر مکانیزم پرداخت 45 درصد بدهی های نفتی ایران به روپیه و حفظ 55 درصد باقیمانده برای پرداخت از طریق کانال های دیگر که در طی 3 سال گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، به سر آمده است.

 

منابع آگاه گفتند، رقم بدهی های نفتی هندی ها به ایران اکنون بیش از 6 میلیارد دلار است که ایران توافق کرده در طی 6 ماه آینده در چند قسط دریافت کند.غلامعلی کامیاب، معاون رئیس کل بانک مرکزی ایران به مقامات هندی گفته که بدهی های نفتی ایران از حالا به یورو پرداخت خواهد شد، زیرا ایران قادر به دریافت پول به دلار از طریق سیستم مالی آمریکا نیست.

 

ایران قرار است با بانک های هندی حساب هایی را به یورو باز کند یا مجددا فعال نماید و تمایل دارد پالایشگاه های هندی بدهی های خود را به این حساب ها منتقل کنند.ایران به این منظور در حال مذاکره با بانک مرکزی هند است و یک حساب بانکی نیز با بانک ایدبی هند ایجاد کرده است.

 

این منابع گفتند، ایران همچنین می خواهد بدهی هند از طریق اتحادیه پایاپای مبادلات آسیایی انجام شود و در این باره نامه ای نیز به بانک مرکزی هند ارسال کرده است.منابع مذکور افزودند، کامیاب گفته شرکت ملی نفت ایران از خریداران هندی نفت ایران خواهد خواست تا مانند گذشته برای بانک مرکزی ایران، با تماس با بانک مرکزی هند اعتبارات اسنادی باز کنند.

 

از فوریه 2013، پالایشگاه های هندی نظیر اسار اویل و مانگالور 45 درصد پول نفت ایران را به روپیه و از طریق بانک یو سی او پرداخت می کردند. بقیه پول نفت ایران تا زمان پیدا شدن مکانیزم پرداخت مناسب نزد پالایشگاه های هندی باقی می ماند.

 

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.