چالشی جدید و غیرقانونی بودن اساسنامه؛

آیا FIFA، فدراسیون فوتبال را محروم می‌کند؟!

ایرادات قانونی به اساسنامه سال 1386 و ملی شدن مراحل قانونی تصویب اساسنامه طبق قوانین رایج کشور و زیر سوال رفتن فعالیت 8 ساله فدراسیون فوتبال آشکار شد.
شنبه، 15 اسفند 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا FIFA، فدراسیون فوتبال را محروم می‌کند؟!

ایرادات قانونی به اساسنامه سال 1386 و ملی شدن مراحل قانونی تصویب اساسنامه طبق قوانین رایج کشور و زیر سوال رفتن فعالیت 8 ساله فدراسیون فوتبال آشکار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایراد قانونی سازمان بازرسی کشور به غیر قانونی بودن اساسنامه فدراسیون فوتبال آشکار شد.
 
اساسنامه فدراسیون فوتبال همچنان زیر ذره‌بین مسئولان سازمان بازرسی قرار دارد و ماهیت فعالیت 8 ساله فدراسیون زیر سوال می رود.
 
از جمله ایرادات حقوقی به این اساسنامه این است که مراحل قانونی تصویب آن طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است.
 
نکته‌ای که حتی فدراسیون جهانی فوتبال FIFA هم آن را پذیرفته است و به صراحت ذکر کرده، فدراسیون‌های عضو FIFA باید بر اساس اساسنامه FIFA و با احترام به قوانین داخلی کشورمان، اساسنامه‌های خود را تصویب و به FIFA ارسال کنند، این مقوله جدا از موضوع منع کردن دخالت دولت‌ها در فوتبال است.
 
* 8 سال فعالیت قانونی یا غیر قانونی فدراسیون فوتبال
 
بر همین اساس و با استناد به قوانین FIFA، اساسنامه فعلی فدراسیون و فعالیت 8 ساله فدراسیون فوتبال کشورمان زیر سوال است و یک تخلف آشکارا و کار غیر قانونی صورت گرفته است که چنانچه مقامات FIFA از این موضوع مطلع شوند، احتمال محروم کردن فدراسیون فوتبال و رئیس فعلی آن وجود دارد.
 
در همین رابطه هوشنگ نصیرزاده مسئول کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: فدراسیون فعلی هیچ نقشی در زمان تصویب اساسنامه سال 1386 نداشته و کمیته انتقالی شکل گرفته سال 1386 آن را تهیه و برای FIFA ارسال کرده باید پاسخگوی موضوع تایید یا عدم تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال طبق قوانین کشوری توسط مجلس یا هیأت وزیران باشد.
 
وی در ادامه گفت: هیچ گونه تهدیدی مبنی بر محروم یا جریمه فدراسیون فوتبال از سوی FIFA وجود ندارد و فعالیت‌ها 8 سال اخیر فدراسیون بر اساس اساسنامه صورت گرفته است.
 
نصیرزاده در پایان گفت: این حق قانونی بازرسی کل کشور است که پیگیر این موضوع باشد که اساسنامه سال 1386 را چه کسی تصویب شده است و یک موضوع داخلی است و FIFA به موضوعات داخلی کشورها وارد نمی‌شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.