مقام آمریکا : تحریم به تنهایی نمی‌تواند برنامه موشکی ایران را متوقف کند

یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفته که تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند برنامه موشکی ایران را متوقف کنند.
جمعه، 11 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
مقام آمریکا : تحریم به تنهایی نمی‌تواند برنامه موشکی ایران را متوقف کند

یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفته که تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند برنامه موشکی ایران را متوقف کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفته که تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند برنامه موشکی ایران را متوقف کنند. 
 
دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً تحریم‌های جدیدی علیه ایران به بهانه برنامه موشکی ایران اعلام کرد. وزارت خارجه آمریکا گفته این تحریم‌ها که 30 نهاد مختلف در 10 کشور متفاوت را هدف گرفته‌اند تنبیه‌هایی را علیه گروه‌هایی که با برنامه موشکی ایران همکاری می‌کنند، اعمال کرده است. 
 
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته‌اند که وضع این تحریم‌ها به تنهایی قادر به متوقف کرده برنامه موشک بالیستیک ایران نخواهد بود.
 
او گفت: «ما اقدامات متعددی را برای کند کردن برنامه موشکی ایران و جلوگیری از پیشرفت آن مد نظر داریم و این اقدامات، تنها تحریم‌ها را شامل نمی‌شوند.»
 
وی اضافه کرد: «تحریم‌ها تنها بخشی از مجموعه اقداماتی هستند که ما برای مقابله با برنامه موشک بالیستیک ایران انجام می‌دهیم. تحریم‌ها به تنهایی مهم هستند، آنها فعالیت‌های نهادهای هدف گرفته شده را محدود کرده و سایر موسسات را از وارد شدن به آن فعالیت‌ها باز می‌دارند.»
 
این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: «ما اعتراف می‌کنیم که آنها تنها یکی از ابزارها در مجموعه ابزارهای بزرگتر ما هستند. ما سایر فرصت‌ها برای اعمال تحریم در موارد مقتضی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.»
 
مقام مورد استناد واشنگتن‌فری‌بیکن، در بخش دیگری از اظهاراتش گفته که واشنگتن به اعمال تحریم علیه ایران به بهانه‌های ادعایی تروریسم، برنامه موشکی و حقوق بشر ادامه خواهد داد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.