اندیشکده گیت استون:

عربستان با محاصره دریایی از سوی ایران بهای گزافی می‌پردازد

اندیشکده آمریکایی نوشت: اگر ایران بازدارندگی دریایی خود را مستحکم کند، آنگاه متحدان آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا بهای سنگینی خواهند پرداخت.
سه‌شنبه، 6 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عربستان با محاصره دریایی از سوی ایران بهای گزافی می‌پردازد
اندیشکده آمریکایی نوشت: اگر ایران بازدارندگی دریایی خود را مستحکم کند، آنگاه متحدان آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا بهای سنگینی خواهند پرداخت.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، اندیشکده آمریکایی «گیت استون» در تحلیلی پیرامون حضور ایران در منطقه نوشت: حضور چند نوبته «سردار قاسم سلیمانی» از فرمانده‌هان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق و حتی نزدیک شدن او به مرز سوریه مبین این است که ایران برنامه‌های بزرگتری برای آزاد سازی موصل در سر دارد.

به نوشته این اندیشکده ، پل زمینی ایران در بخش سنی نشین عراق مسیر شمال غربی را برای این کشور به دریای مدیترانه پوشش می‌دهد و در این بین مسئله دوم گریز ناپذیر برای ایران در جنوب غربی «محاصره آبی عربستان سعودی» است.

گیت استون نوشت: اگر ایران امکان یابد هلال شیعی و بازدارندگی دریایی خود را مستحکم کند، آنگاه متحدان آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا بهای سنگینی خواهند پرداخت.

بر این  این اساس، حضور ایران در بیخ گوش عربستان منجر به حمایت این کشور از حوثی‌های یمن شده و با این پشتیبانی کشتی‌های جنگی ایران نیز وارد دریاب سرخ می شوند. این در حالی است که نیروهای ایران از سال 2011 در دریای سرخ، نزدیکی باب المندب استقرار یافته‌اند و به کشتی‌های جنگی آمریکا و عربستان در چند مورد از سوی حوثی‌ها با موشک‌های ایران حمله شده است. پس حضور ایران در این بخش به اندازه کافی در تردد مسیر نفت اخلال ایجاد کرده و اسرائیل و اردن از خلیج عدن به سوی دریای عربی بیرون رانده می‌شوند.

این اندیشکده در خاتمه با برخی ادعاها درباره تلاش ایران در تنش زایی در منطقه نوشت: اینک ایرانی‌ها به سوی اهداف خود می‌روند و آمریکا به نظر ناآماده می آید. انسداد مسیر دریایی از سوی ایران بهای گزافی را برای متحدان آمریکا در برخواهد داشت.
110


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.