دلایل ضعف ایرانی ها در انتقال بازیکنان به تیم های معتبر اروپایی

تیم فوتبال ایران در حال حاضر در رنکینگ اول آسیا قرار دارد و بازیکنان با استعداد زیادی در فوتبال کشورمان داریم اما هیچ یک از این بازیکنان در باشگاه های معتبر اروپایی بازی نمی کنند.
دوشنبه، 2 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
دلایل ضعف ایرانی ها در انتقال بازیکنان به تیم های معتبر اروپایی
تیم فوتبال ایران در حال حاضر در رنکینگ اول آسیا قرار دارد و بازیکنان با استعداد زیادی در فوتبال کشورمان داریم اما هیچ یک از این بازیکنان در باشگاه های معتبر اروپایی بازی نمی کنند.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال ایران در حال حاضر در آسیا در رنکینگ اول آسیا قرار دارد و بازیکنان با استعداد زیادی در فوتبال کشورمان داریم اما هیچ یک از این بازیکنان در باشگاه های معتبر اروپایی بازی نمی کنند.

این در حالی است که تیم های کره،ژاپن و استرالیا با وجود اینکه در رنکینگ از ایران پایینتر هستند و شاید بتوان کمتر در این تیم ها بتوان بازیکنان با استعدادی مانند آزمون،طارمی و عزت اللهی را پیدا کرد اما در بحث ترانسفر بازیکنان به لیگ های معتبر اروپایی عملکرد بسیار خوبی دارند.عملکرد ضعیف ایرانی ها در انتقال بازیکنان به تیم های معتبر اروپایی دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین ان ها می توان به این عوامل اشاره کرد:

مدیربرنامه های نه چندان قدرتمند

یکی از این دلایل این است که این بازیکنان مدیر برنامه های قوی ندارند تا بتوانند ان ها را به باشگاه های بزرگ اروپایی لینک دهند.در حالی که یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت یک بازیکن داشتن آیجنت با روابط قدرتمند است.مدیر برنامه های بین المللی دستمزدهای سنگینی می گیرند که بازیکنان ایرانی کمتر تن به ان می دهند و سعی می کنند از همان ابتدا به دنبال اندوختن ثروت باشند.این هم عامل دیگری است که بازیکنان ایرانی به باشگاه های بزرگ اروپایی نرسند.ایرانی ها بیشتر ترجیح می دهند در باشگاه های ایرانی و قطری قرارداد سنگین ببندند تا اینکه به اروپا ترانسفر شوند.

سختگیری باشگاه های ایرانی برای صدور رضایتنامه

عامل دیگر باشگاه های ایرانی هستند که هنگامی که با بازیکنان قرارداد دارند به آسانی اجازه خروج این بازیکنان و ترانسفر به اروپا را نمی دهند.به طور مثال امسال بیرانوند و طارمی از پرسپولیس می توانستند به اروپا ترانسفر شوند اما باشگاه پرسپولیس مبالغ سنگینی را برای جدایی این بازیکنان در نظر گرفت تا در نهایت این نفرات در پرسپولیس ماندنی شوند.این کاری است که باشگاه سایپا در قبال مهدی ترابی انجام داد و اجازه انتقال او به تیم آژاکس که یکی از بزرگ ترین باشگاه های اروپایی است را نداد.

اما این عوامل را در تیم های شرق آسیا نمی بینیم چرا که هم خود بازیکنان به دنبال پیشرفت هستند و هم شرکت ها و مالکان باشگاه ها سود و اعتبار بیشتر را در انتقال بازیکنان شان به اروپا می دانند.همچنین با مدیر برنامه های قدرتمندی که این بازیکنان دارند می توانند در باشگاه های بزرگ اروپایی بازی کنند با آن ها قرارداد ببندند.

در حال حاضر سردار آزمون بیشترین شانس را دارد تا به یک تیم بزرگ اروپایی برود و در لیگ معتبر بازی کند. این بازیکن پیشنهاد جدی از تیم لاتزیو ایتالیا دارد و اگر این انتقال صورت گیرد انتقال مهمی برای فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2018 روسیه رخ می دهد. البته با امضای قرارداد جدید بین سردار و روبین کازان این احتمال کمتر و کمتر شد. همچنین جام جهانی 2018 فرصتی است تا بازیکنان ایرانی در این جا خودی نشان دادند و از راه میانبر به تیمی بزرگ در اروپا راه یابند.

ناگاتومو،شینجی اوکازاکی،شینجی کاگاوا و خیلی های دیگر از جمله شرق آسیایی ها هستند که در تیم های معتبر اروپایی بازی می کنند و اگر به سبک بازی آن ها دقت کنید متوجه می شوید که بازیکنان تیم ملی ایران از لحاظ توانایی و استعداد چیزی کمتر از این بازیکنان ندارند و فقط همین عوامل سبب شده تا کمتر بازیکنی از ایران در تیم معتبری از اروپا بازی کند.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.