در ادامه لفاظی های مقامات آمریکا

روسیه، کره شمالی و ایران سه چالش بزرگ آمریکا

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا : ما روزانه با چالش های بدخواهانه ایران روبرو هستیم.
دوشنبه، 2 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
روسیه، کره شمالی و ایران سه چالش بزرگ آمریکا
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا : ما روزانه با چالش های بدخواهانه ایران روبرو هستیم.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا نوشت : ژنرال جوزف دانفورد در نشستی در آسپن در کلرادو در آمریکا گفت:روسیه به خاطر برنامه نوسازی ارتش خود و قابلیت‌های اتمی و سایبری و اقداماتش در گرجستان، کریمه و اوکراین تهدید شماره یک آمریکا محسوب می‌شود. البته باید بگویم که ما در جهان امروز تن‌ها با یک چالش روبرو نیستیم. ما با بی ثبات‌ترین وضع در جهان پس از جنگ جهانی دوم روبرو هستیم و اقدامات روسیه کمک کننده نیست. به نظرم ظرفیت و توانایی‌های روسیه سبب شده است که ما با کشوری قابل روبرو باشیم. اما ما چالش‌های دیگری هم داریم. از نقطه نظر فوریت و ضرورت کره شمالی بایستی چالش شماره یک ما باشد. ما مطمئنا به طور روزانه با چالش‌های شرورانه از جانب ایران روبرو هستیم. 

دانفورد گفت:به طور شفاف بگویم که مبارزه با افراط گرایی خشونت بار موضوعی است که ما به طور کامل وارد آن شده ایم و ما همچنین با چالش هایی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام و اقدامات چین روبرو هستیم.

وی گفت:ارتش آمریکا باید از توانایی لازم برای مقابله با حملات اتمی روسیه برخوردار باشد و با افزایش قابلیت‌های متعارف خود سبب شود که روسیه به خود این اجازه را ندهد که آمریکا و متحدانش را به چالش بکشد. مطمئنا حفظ قدرت و اثربخشی ناتو موضوع مهمی در مقابله با اقدامات روسیه است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره سوریه گفت:امروز ما پنجاه هزار نیروی سوری در جبهه‌های زمینی در سوریه داریم که با داعش مبارزه می‌کنند که نیمی از آن‌ها را عرب‌ها و نیمی را کرد‌ها تشکیل می‌دهند. این نیرو‌ها در بخش‌های وسیعی از شمال شرق سوریه حضور دارند و ما را در موقعیتی قرار داده اند که به زودی شاهد این موضوع باشیم که داعش قلمروی را در این مناطق در اختیار نداشته باشد. نیروهای محلی با کمک ائتلاف برای شکست داعش تلاش می‌کنند.

وی درباره نگرانی ترکیه از همکاری آمریکا با کرد‌ها در سوریه گفت:من سال گذشته دوازده بار به ترکیه سفر کرده ام و بحث‌های مفصلی با همکارانمان در آنکارا داشته ایم. ما تلاش می‌کنیم که نگرانی‌های آن‌ها را کاهش دهیم. من به شما اعلام می‌کنم که هرگونه راه حل نظامی و سیاسی در سوریه باید همراه با تامین منافع بلند مدت امنیتی ترکیه باشد.

دانفورد گفت:ما همچنین نگران بازگشت اعضای داعش به کشورهایشان هستیم. در حدود سی هزار تا چهل و پنج هزار شبه نظامی خارجی در عراق و سوریه در گروه داعش حضور داشته اند که ما دوست نداریم که آن‌ها به کشور خود بازگردند و این مایه نگرانی است.

وی درباره افغانستان گفت:نیروهای افغانستان متحمل تلفات قابل توجهی شده اند و در برخی از حیطه‌ها به کمک نیاز دارند. آن‌ها از نظر پوشش هوایی و در نبردهای نظامی پیچیده و فرماندهی و کنترل و بخش‌های اطلاعاتی به کمک‌های بیشتری نیازمند هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه درباره کره شمالی گفت:مهمترین نگرانی ما کره شمالی و برنامه اتمی آن و تلاشهایش برای ساخت سیستم‌های تسلیحاتی اتمی است. رژیم کیم جونگ اون به شدت به دنبال برنامه اتمی خود است و من امروز می‌توانم به مردم آمریکا بگویم که کره شمالی از توانایی محدود برای حمله موشکی برخوردار است. آمریکا می‌تواند از خود و متحدان خود از جمله کره جنوبی و ژاپن در برابر حمله موشکی محدود کره شمالی دفاع کند.

وی افزود:در حال حاضر بهترین راهبرد در برابر کره شمالی راهبرد اقتصادی و دیپلماتیک است. بسیاری از افراد درباره گزینه‌های نظامی سخن می‌گویند، اما باید بگویم که این گزینه‌ای وحشتناک است و سبب از دست رفتن جان افراد خواهد شد.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.