مشخصات استاندارد USB 3.2 اعلام شد

گروه توسعه‌دهنده USB 3 استاندارد USB 3.2 را اعلام کردند، این استاندارد اجازه انتقال اطلاعات با سرعت ۲ گیگابایت بر ثانیه را به کاربر می‌دهد.
پنجشنبه، 5 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
مشخصات استاندارد USB 3.2 اعلام شد
گروه توسعه‌دهنده USB 3 استاندارد USB 3.2 را اعلام کردند، این استاندارد اجازه انتقال اطلاعات با سرعت ۲ گیگابایت بر ثانیه را به کاربر می‌دهد.
 

به گزارش راسخون به نقل از فارنت ، استاندارد USB 3.2 که به تازگی معرفی شده است اجازه انجام عملیات در چند مسیر مختلف را می‌دهد، به عبارت ساده‌تر استاندارد USB 3.2 سرعت بسیار بیشتری نسبت به استاندارد USB 3.0 دارد.
 

با این حساب به کمک این استاندارد می‌توان اطلاعات را در دو مسیر با سرعت ۵ گیگابیت در ثانیه یا دو مسیر با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه انتقال داد. ویژگی‌های استاندارد USB 3.2 به همین‌جا ختم نمی‌شود و این استاندارد اجازه شارژ سریع‌تر را نیز از طریق USB به کاربر می‌دهد.
 

دستگاه‌هایی که پورت ورودی USB دارند به صورت پیش‌فرض از یک مسیر استفاده می‌کنند، اما در کابل‌های USB-C شاهد حضور چند مسیر هستیم. در نتیجه انتظار می‌رود حضور استاندارد USB 3.2 در پورت تجهیزاتی که در آینده ساخته می‌شوند اجازه انتقال اطلاعات در چندین مسیر را میسر کند که سرعتی تا 2 گیگابایت بر ثانیه را نیز امکان‌پذیر می‌کند.
 

به این دست توسعه دهندگان با استاندارد USB 3.2 بازتر خواهد شد و در نتیجه شاهد پیشرفت در محصولاتی که از پورت USB استفاده می‌کنند خواهیم بود.
 

برای نمونه می‌توان به دستگاهی اشاره کرد که در آن از پورت USB 3.2 استفاده شده است، این دستگاه را می‌‌توان با کابل USB-C به حافظه‌ای متصل کرد که از استاندارد USB 3.2 پشتیبانی می‌کند، در این شرایط کاربر قادر است اطلاعات را با سرعت بسیار زیاد ۱۰ گیگابیت بر ثانیه منتقل کند.
 

دلیل این امر نیز دور اندیشی گروهی است که استاندارد کابل USB-C را تایید کرده‌اند. این کابل‌ها  قادر به انتقال اطلاعات با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه هستند.
 

انتظار می‌رود استاندارد USB 3.2 در آذر ماه امسال راهی بازارهای جهانی شود.


/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.