حجت الاسلام صادقی :

مبلغان واقفان را به سمت نیازهای نوین هدایت کنند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: روحانیت مردم را به سمت وقف های جدید و همچنین براساس نیازهای روز جامعه هدایت کنند.
شنبه، 7 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
مبلغان واقفان را به سمت نیازهای نوین هدایت کنند
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: روحانیت مردم را به سمت وقف های جدید و همچنین براساس نیازهای روز جامعه هدایت کنند.

به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در جشن پیوند آسمانی 100 زوج ناشنوا که روز پنجشنبه 5 مرداد ماه در جوار حرم مطهر مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد با بیان این که دایره نیات وقف را نباید محدود و منحصر به چند مورد دانست اظهار داشت: روحانیت و علما باید برای مردم نیت های مختلف را همچون کمک به بحث اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب و حتی آموزش مسائل اعتقادی از طریق برگزاری کلاس و تالیف کتاب را تبیین کنند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که شایسته است مبلغین دینی و علما و مسئولین درصدد توسعه و ترویج آن در سطح جامعه باشند، گسترده ساختن نیات واقفان متناسب بانیازهای روز جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه نیت واقفان الزاماً نباید منوط به روضه خوانی، مراسم مذهبی و امور دینی صرف باشد، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه این فرهنگ به صورت گسترده در مکان های مختلف و برای زمان های متعدد و همه اقشار نیز امروزه براساس منویات رهبری(حفظ الله) یک ضرورت است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: وقف برای فرهنگ سازی و امر ازدواج آسان جوان نیز امروزه یک امری متناسب با شرایط و لازم است، که واقفان نیک اندیش می توانند با وقف نمودن در این زمینه ورود کنند، تسهیل ساختن ازدواج جوانان براساس روایات متعدد نیز دارای آثار و برکات و ثواب های فراوانی است.

وی همچنین در ادامه به مهجوریت قرآن در جامعه امروز اشاره کرد و ابراز داشت: اقدامات موثری در سطح کشور در زمینه فرهنگ سازی قرآنی شده که عمدتا سازمان اوقاف و امورخیریه با تکیه بر نیات واقفان نیک اندیش در جهت آن گام برداشته است، ولی باید بیش از این برای مردم ضرورت چنین امری تبیین شود

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه سنت حسنه برگزاری جشن ازدواج زوج های ناشنوا از استان اصفهان به سایر نقاط کشور گسترش پیدا کرد، از خیران خواست برای تامین جهیزیه زوج های ناشنوا و نیازمند اقدام کنند.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.