تاسیس نخستین تماشاخانه خصوصی در شهرضا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا از تاسیس نخستین تماشاخانه خصوصی در شهرضا خبر داد.
يکشنبه، 26 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
تاسیس نخستین تماشاخانه خصوصی در شهرضا
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا از تاسیس نخستین تماشاخانه خصوصی در شهرضا خبر داد.
 

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، محمدعلی جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: سابقه هنر تعزیه در شهرضا بیش از ۱۰۰ سال است و تعزیه خوانی در این شهرستان از رونق خاصی برخوردار بوده است.
 

جعفری بیان کرد: نمایش‌های روحوضی و مدرسه‌ای از جمله دیگر انواع نمایش‌هایی بوده که در شهرضا رواج داشته است؛ بنابراین سابقه هنر نمایش در شهرضا به روایتی همچون دیگر مناطق ایران بوده و به روایتی سابقه انسجام این فعالیت‌ها بیش از ۱۰۰ سال است.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: قطعاً در شهرضا نیازمند سالن‌های نمایش استاندارد هستیم، در حال حاضر یکی از فعالین نمایش در شهرضا، اقدام به تأسیس نخستین تماشاخانه خصوصی در شهرضا کرده است.
 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا اضافه کرد: مجوزهای اولیه این تماشاخانه در اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شده است.
 

وی با بیان اینکه «در حال حاضر ۶ گروه نمایشی ثبت شده در شهرضا وجود دارد»، گفت: این در حالی است که بیش از ۱۰ گروه نمایشی که هنوز ثبت نشده و در حال تکمیل مدارک خود هستند نیز در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.


/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.