317 بقعه متبرکه میزبان نوجوانان عاشورایی / برگزاری همایش«احلی من العسل» با حضورنوجوانان درسراسرکشور

همایش سراسری «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان عاشورایی روز چهارشنبه 5 مهرماه مصادف با ششم محرم در 317 امامزاده شاخص برگزار می شود.
سه‌شنبه، 4 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
317 بقعه متبرکه میزبان نوجوانان عاشورایی / برگزاری همایش«احلی من العسل» با حضورنوجوانان درسراسرکشور
همایش سراسری «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان عاشورایی روز چهارشنبه 5 مهرماه مصادف با ششم محرم در 317 امامزاده شاخص برگزار می شود.

  به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگویی با عرض تسلیت ایام سوگواری سید الشهداء حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 3125 امامزاده کشور در حال برگزاری است، اظهارداشت: تا پیش از این همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در سطح  مدارس کشور برگزار می شد که با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش، دانش آموزان برای برگزاری این همایش سراسری در بقاع متبرکه کشور حضور می یابند که بر اساس جمع بندی های صورت گرفته در مجموع دانش آموزان کشور در 317 امامزاده و بقعه متبرکه کشور همزمان با ششم محرم که منسوب به حضرت قاسم بن الحسن  نوجوان کربلا ست  حضور یافته و به عزاداری وسینه زنی می پردازند.

رئیس ستاد مرکزی طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی اضافه   کرد : این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد : عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت  گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود : وسعت دید نوجوان 13ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.

وی با بیان اینکه همایش سراسری «احلی من العسل» در روز چهارشنبه 5 مهرماه مصادف با ششم ماه محرم در 317 امامزاده کشور برگزار می شود ، تصریح کرد : در این مراسم دانش آموزان با حضور در اماکن متبرکه به سینه زنی و نوحه خوانی می پردازند. بر اساس این گزارش این مراسم در تهران در امامزاده حسن وبا حضور بیش از 3000 هزار نفر از نوجوانان عاشورایی تهران برگزار خواهد شد.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.