پایان پشتیبانی مایکروسافت از نسخه 1511 ویندوز 10

اگر از نسخه ۱۵۱۱ ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، باید بدانید که اکنون بهترین موقع برای آپدیت به نسخه‌های بعدی است.
پنجشنبه، 20 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
پایان پشتیبانی مایکروسافت از نسخه 1511 ویندوز 10
اگر از نسخه ۱۵۱۱ ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، باید بدانید که اکنون بهترین موقع برای آپدیت به نسخه‌های بعدی است.
 

به گزارش راسخون به نقل از زومیت، مایکروسافت امروز آخرین آپدیت امنیتی را برای ویندوز ۱۰ نسخه ۱۵۱۱ منتشر خواهد کرد و پس از آن به پشتیبانی از این نسخه پایان می‌دهد. گفتنی است که این نسخه از ویندوز ۱۰ در نوامبر ۲۰۱۵ عرضه شده بود.
 

مایکروسافت طی چند ماه اخیر بارها اعلام کرده بود که به‌زودی به پشتیبانی خود از ویندوز ۱۰ ۱۵۱۱ خاتمه می‌دهد. شاید نام ۱۵۱۱ برای‌تان جالب باشد؛ بهتر است بدانید که این نام از دو بخش درست شده است که دو عدد چپ مربوط به سال انتشار و دو عدد راست مربوط به ماه انتشار آن هستند؛ به طور دقیق‌تر، ویندوز ۱۰ ۱۵۱۱ در ماه یازدهم سال ۲۰۱۵ در دسترس کاربران قرار گرفته است.
 

دهم اکتبر روز «به‌روزرسانی سه‌شنبه» نام دارد؛ روزی که در آن بسته‌های به‌روزرسانی امنیتی برای محصولات ردموندی‌ها عرضه می‌شوند. به‌روزرسانی سه‌شنبه دقیقا همان روزی است که مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ۱۵۱۱ خاتمه داد. مایکروسافت اعلام کرده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌هایش، می‌خواهد پشتیبانی از نسخه‌‌ی بعدی ویندوز ۱۰ یعنی ۱۶۰۷ را در ماه مارس ۲۰۱۸ متوقف کند. پیش‌بینی می‌شود که مایکروسافت، توقف پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ۱۶۰۷ را نیز برای روز به‌روزرسانی سه‌شنبه (۱۳ مارس ۲۰۱۸) برنامه‌ریزی کرده باشد. 
 

مایکروسافت قبلا در اظهاراتش گفته است که به مدت ۱۸ ماه از هر یک از نسخه‌های ویندوز ۱۰ پشتیبانی به عمل می‌آورد و این یعنی کاربران باید در فواصل زمانی مشخص، سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنند. چون این شرکت سالانه دو نسخه جدید از سیستم‌عاملش منتشر می‌کند، بیشتر کاربران هر شش ماه یک‌بار آن را به‌روزرسانی می‌کنند؛ یعنی تا پیش از این‌که پشتیبانی رسمی از نسخه‌ای متوقف شود، اکثر افراد سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر آپدیت کرده‌اند.
 

مایکروسافت از نسخه ۱۵۱۱ ویندوز ۱۰ به مدت ۲۴ ماه پشتیبانی کرد؛ یعنی شش ماه بیشتر از آن‌چه وعده داده بود. این زمان بیشتر، به قوانین داخلی سری مایکروسافت مربوط می‌شود.
 

مایکروسافت قصد دارد که از دو نسخه جدید ویندوز ۱۰، یعنی ۱۶۰۷ و ۱۷۰۳ به ترتیب تا ماه‌های مارس و سپتامبر ۲۰۱۸ پشتیبانی کند. ردموندی‌ها از جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ که نسخه ۱۷۰۹ است و به نام «آپدیت پاییزی توسعه‌دهندگان» شناخته می‌شود، تا ماه اوریل ۲۰۱۹ پشتیبانی خواهند کرد. آپدیت نام‌برده در روز ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۵ مهر ۱۳۹۶) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
 

بر اساس تحقیقات جدید، تا ماه گذشته تنها ۲.۷ درصد از کاربران ویندوز ۱۰، از نسخه ۱۵۱۱ استفاده کرده‌اند و این عدد مطمئنا تاکنون با کاهش مواجه شده است. البته ۲.۷ رقم کمی نیست. با توجه به این‌که مایکروسافت ۵۰۰ میلیون دیوایس ویندوزی دارد، ۲.۷ درصد حدودا ۱۳.۵ میلیون از آنها را شامل می‌شود.
 

توقف پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ۱۵۱۱ به‌معنی از بین رفتن این نسخه نیست. ویندوز ۱۰ ۱۵۱۱ همچون گذشته و بدون هیچ محدودیتی به کارش ادامه می‌دهد؛ تنها تفاوت این است که چون آپدیتی برایش عرضه نمی‌شود، احتمال ایجاد مشکلات امنیتی و پایین‌آمدن امنیت در برابر هکرها وجود دارد. 


/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.