گامانایف، روش درمانی کم خطر در درمان سرطان

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گامانایف یک روش درمانی موثر و کم خطر در درمان سرطان است.
سه‌شنبه، 25 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
گامانایف، روش درمانی کم خطر در درمان سرطان
استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گامانایف یک روش درمانی موثر و کم خطر در درمان سرطان است.
 

به گزارش راسخون علیرضا زالی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نشست خبری افزود: گامانایف یک روش درمانی با فناوری بالا در درمان سرطان است که در حوزه تومور‌های مغزی کاربرد بسیاری دارد.
 

وی گفت: عملکرد این روش درمانی تاباندن اشعه به صورت متمرکز به یک نقطه دقیق سرطانی است که همین شیوه این روش را از سایر روش‌های سرطانی دیگر مجزا و برتر کرده است.
 

زالی افزود: این روش به دلیل تاثیر بر سلول سرطانی به بافت‌های مجاور آسیبی نمی‌رساند و به علت حجم بالای محاسبات ریاضی در این روش تکمیل و پیشرفت روش درمانی بسیار قابل محاسبه و تخمین است.
 

این جراح مغز و اعصاب ادامه داد: این روش به عنوان درمان اولیه تومور‌های مغزی استفاده می‌شود که در جهان هم کاربرد بیشتری یافته است و در مرکز گامانایف ایران که تنها مرکز در کشور است این روش موثر به بیماران داخلی و خارجی ارائه می‌شده است که به علت نبود منابع کبالت برای دستگاه آن اکنون از ادامه فعالیت بازمانده است.
 

وی با اشاره به سایه سنگین تحریم‌ها در این زمینه گفت: در طول یک سال و نیم گذشته به علت نبود سوخت دستگاه امکان ارائه خدمات به بیماران وجود ندارد و بیماران ناچارند به کشور‌های همسایه بروند.
 

عضو هیئت علمی مرکز گامانایف افزود: این روش درمانی متمرکز و مداوم است و بیمارانی که به خارج از کشور می‌روند با مشکلات زیادی روبرو شده اند.


/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.