احداث دهکده گردشگری در شهرستان دنا

فرماندار دنا گفت: احداث دهکده گردشگری در این شهرستان جهت توسعه منطقه و ایجاد اشتغال ضروری است.
يکشنبه، 30 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
 احداث دهکده گردشگری در شهرستان دنا
فرماندار دنا گفت: احداث دهکده گردشگری در این شهرستان جهت توسعه منطقه و ایجاد اشتغال ضروری است.
 

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس بهشتی فرماندار دنا  در نشست شورای اداری شهرستان دنا که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان دنا دارای جمعیت 45 هزار نفری در بخش مرکزی و پاتاوه است و همچنین چهار دهستان و 120 روستای اقماری دارد، اظهار داشت: مناطق حفاظت شده این شهرستان دارای 1700 نوع گونه گیاهی و جانوری است.
 

فرماندار دنا با اشاره به عبور خطوط لوله گاز از این شهرستان گفت: 6 خط لوله انتقال گاز در این شهرستان وجود دارد.
 

وی با بیان اینکه 70 کیلومتر از جاده ارتباطی یاسوج- اصفهان از شهرستان دنا عبور می‌کند، افزود: سد خرسان 3 که در پایان دست دنا در حال احداث است از دیگر پروژه‌های در دست احداث شهرستان است.
 

بهشتی بیان اینکه در بخش عمرانی یکی از شهرستان‌های پیشرو هستیم، ابراز داشت: در شاخص آب، برق و راه روستایی در وضعیت مناسبی هستیم.
 

وی با اشاره به اینکه 85 درصد گاز رسانی به مناطق و روستاهای این شهرستان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: به زودی جشن سبز گازرسانی در بخش مرکزی دنا برگزار می‌شود.
 

بهشتی گفت: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد و به طور قطع با هدفگذاری در حوزه شیلات، شهرستان دنا بیشترین پروژه‌های احداث پرورش در جنوب ایران را دارد.
 

وی از بهره برداری از پرورش ماهی هزارتنی در آینده ای نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: در حوزه گردشگری غار ده شیخ افتتاح و طرح‌های بومی و گردشگری نیز احداث شده است.
 

بهشتی بر ایجاد شهرک آبزی‌پروری در این شهرستان تاکید کرد و گفت: ایجاد دهکده توریستی و گردشگری و شهرک گلخانه‌ای در این شهرستان موجب رونق و توسعه دنا می‌شود.
 

وی با اشاره به نرخ بیکاری در این شهرستان گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان 8.7 درصد است و براساس مطالعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کمترین نرخ بیکاری متعلق به این شهرستان است.


/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.