لطفا از گورباچف کمتر نباشید

واقعا دل انسان می سوزد وقتی می بیند اموال عمومی و سرمایه های ملی این مردم غیور به راحتی و جلوی چشم خودمان در حال سوختن است. آتش فتنه به هر دلیل روشن شد، امروز باید دنبال خاموش کردن آن باشیم و لیدرهای فتنه گر غربی را ساکت کنیم تا مبادا آنها توهم تغییر نظام را در سر خود پرورش دهند.
سه‌شنبه، 12 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد دهقان
موارد بیشتر برای شما
لطفا از گورباچف کمتر نباشید

در ایامی قرار داریم که مردم با بصیرت و بیدار در افسوس چرایی این اتفاقات توسط بعضی از معترضین و عده ی کثیری از اغتشاش گران هستند. واقعا دل انسان می سوزد وقتی می بیند اموال عمومی و سرمایه های ملی این مردم غیور به راحتی و جلوی چشم خودمان در حال سوختن است. آتش فتنه به هر دلیل روشن شد، امروز باید دنبال خاموش کردن آن باشیم و لیدرهای فتنه گر غربی را ساکت کنیم تا مبادا آنها توهم تغییر نظام را در سر خود پرورش دهند.
امروز سالروز نامه تاریخ امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچف آخرین رییس جمهور شوروی است. معمار کبیر انقلاب نکاتی دقیق و قابل تامل را برای رهبر شوروی آن زمان بیان کردند که در بسیاری از موارد کاربردی و کلیدی می تواند باشد و محصور به زمان و آن مخاطب نبوده است، همانطور که بوریس یلتسین در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی  طی مصاحبه‌ای با خبرنگار واحد مرکزی خبر در مسکو از اینکه به هشدارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران 3 سال قبل از فروپاشی شوروی بی‌اعتنائی کرده بود، اظهار تأسف کرد و گفت: «مخاطب پیام آیت‌الله خمینی از نظر من، همه اعصار در طول تاریخ بود.» [1]

چند نکته از این پیام تاریخی را به فتنه گران و مخالفان امنیت این کشور منتقل می کنیم تا شاید کمی بیشتر در رفتار خود دقت کنند و بدانند به این راحتی که فکر می کنند نمی توانند، به افکار شوم خود برسند:

1_ به خدا معتقد باشید
امام در فرازی از نامه چنین توصیه کردند:
«جناب آقاى گورباچف، باید به حقیقت رو آورید... مشکل شما عدم اعتقاد واقعى به خداست.»[2]  خوب می دانیم که کمونیسم و در آن زمان شوروی سابق، کوس بی خدایی را سر داده بود؛ اما آنچه امروز ما در نیّت های شوم اغتشاشگران می بینیم، بی اعتقادی نه تنها به خدا بلکه به انسانیت و بشیریت است. اگر کمی تفکر و تامل کنند می دانند که دفاع از حق مردم یا گرانی و بیکاری با اعتراض و تجمع ساده هم به گوش مسئولین می رسد و دیگر نیازبه این حرکات زشت و زننده نیست. البته اگر مسئولین کم کار و پر مشغله شده اند وقتی برای رفع مشکل مردم ندارند آن بحث دیگری است و قابل بحث، ولی در کل با ضربه به بیت المال کسی به جایی نمی رسد و داستان دوستی خاله خرسه می شود که هیچ ثمره ای بدنبال ندارد. بله امروزه متاسفانه شاهد دین داری های مقطعی و از روی سیلقه هستیم، هر کسی هر روز یک فتوا صادر می کند تا سبک زندگی خودش را توجیه کند، اما واقعا خدا کجای زندگی این افراد قرار دارد؟
 
2_ اشتباهات را بپذیرید
رئیس جمهور وقت شوروی با دریافت پیام و توصیه های امام  چند واکنش داشتند که مهترین آن این بود که گفتند: «گفتند که برخی اشتباهات گذشته را ترمیم می کنیم تا دوباره مبتلا نشویم.» [3] چرا گاهی بعضی افراد که ادعای دین داری و روشن فکری آنها سقف آسمان را سوراخ کرده از یک انسان کمونیست و لائیک، بهره کمتری در استفاده از عقل دارند. مگر این مسیر را یک بار در سال 88 نرفتید، چه چیزی گیرتان آمد؟ چرا دوباره مردم ساده را به بازی سیاسی خود گرفتید و از تجربه های سال 88 درس نمی گیرید؟ چه چیزی شما را چشم و گوش بسته کرده است؟ این ابزار شناخت که خداوند می فرماید: «اللّهُ أَخْرَجکُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهاتکُمْ لا تَعْلَمُونَ شَیْئاً وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالأَبْصارَوَ الأَفْئِدةَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ؛ [نحل/78] خدا شما را از شکمهای مادرانتان بیرون آورد در حالی که چیزی نمی‌دانستید، و برای شما گوش و چشم و دل قرار داد تا شکرگزار باشید.» را چرا استفاده نمی کنید. تا کی می خواهید با کم خردی و سوء مدیریت به مردم و جامعه اسلامی ضربه بزنید و ما را در عرصه بین الملل دشمن شاد کنید.

امیدوارم کلام نورانی پیر جماران که دل تاریک یک کمونیست را به حقیقت متوجه کرد، هدایتی برای انسان های ساده لوحی باشد که در اشتباهات خود دیگران را هم گرفتار کرده اند.
 
 
پی نوشت:
[1]. تابناک.
[2]. پرتابل امام خمینی.
[3]. همان.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما