حزبی به نام توئیت گزاران

«توئیتر بازی با تبلت‌های نجومی برای حمایت از اغتشاشگران» و با دلی پر از اظهار نظر های یکی از خانم های اعضای شوراری شهر تهران، به بررسی توئیت های اخیر این خانم درباره اعتراض مردمی پرداخت که چند نمونه از توئیت های ایشان را من باب مقدمه بحث ذکر می کنم:
يکشنبه، 24 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد دهقان
موارد بیشتر برای شما
حزبی به نام توئیت گزاران

امروز در لابه لای اخبار چشمم به یک تیتر خبری خورد که خیلی تازه نبود اما با توجه به حوادث اخیر باز زخم باز کرده است و باعث جلب توجه مخاطبان شده است. آن سایت خبری این طور تیتر زده بود:
«توئیتر بازی با تبلت‌های نجومی برای حمایت از اغتشاشگران» و با دلی پر از اظهار نظر های یکی از خانم های اعضای شوراری شهر تهران، به بررسی توئیت های اخیر این خانم درباره  اعتراض مردمی پرداخت که چند نمونه از توئیت های ایشان را من باب مقدمه بحث ذکر می کنم:

*در شرایطی که طبق قانون اساسی مردم از حقوق برابر برخوردارند و حق دارند تا اعتراضات خود را به صورت فردی یا راهپیمایی مسالمت‌آمیز بیان دارند، یک گروه هر زمان که اراده کنند از این حق استفاده می‌کنند و به خیابان می‌آیند و در حالی که سایر گروه‌ها از این حق محرومند و نه تنها دیده نشدند بلکه صدای‌شان شنیده نمی‌شود و همواره با وجود اعتراضات مسالمت‌آمیز، در معرض بازداشت و زندانی شدن قرار دارند

*انگ زدن و تکرار فتنه و اغتشاشگر خواندن معترضین، بسیار نخ نما و فرسایشی شده است.

شاهکار این خانم این توئیت بوده است:‌ «بچه ها تا کی باید سر صف مدارس کلمه مرگ را تکرار کنند؟ بعد می‌گوییم چرا یک جوان بامقتول سلفی می گیرد.» [1]

همیشه و در طول تاریخ انسان هایی هستند که هم اسباب شادی مردم  را فراهم می کنند و هم واقف به مسئولیت های خود نیستند و ناچار به فالش سرایی در حیطه کاری خود می شوند. خوب می دانیم وظیفه اصلی شورای شهر، نصب شهردار و نظارت به عملکرد آن، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمانهای مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان، نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر، نظارت بر اجرای طرحهای مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابانها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه، تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و ... مطرح شده است که در هیچ کجای این موارد ذکر نشده که اعضا بایستی در حوزه امنیتی و سیاسی ورود کرده و پیگیر این موارد شوند.

به نظر می رسد چند تذکر برای این تیپ اظهار نظر های غیر کارشناسانه مفید و قابل تامل باشد:

1- اول تخصص بعدا نظر

این خانم علی الظاهر رئیس انجمن علمی مامایی ایران و دانش‌آموخته دکتری تخصصی علوم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. همچنین ایشان دبیر کار گروه سلامت و محیط زیست معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است که در انتخابات شوراهای شهر و روستا از فهرست امید (اصلاحات) وارد شورای شهر تهران شد. فارغ از جهت گیری سیاسی ایشان، واقعا باید توقع رعایت این حداقلی را از مسئولین داشته باشیم که شما با این تخصص اولین در شورای شهر چه می کنید، که این مسئله قابل هضم است که شورا را با مشورت و تبادل تجارت بتوانند به نتیجه برسانند. اما اینکه شما در عرصه سیاست چطور می توانید اظهار نظر کنید، واقعا جای سؤال است.

این ادبیات شما که گفتید «تکرار فتنه و اغتشاشگر خواندن معترضین» خیلی فراتر از قد و قواره این حوادث است و خط فکر شما را به سال 88 می کشاند و این خود یک هشدار جدی برای نظام است که بیشتر به تبیین آن نمی پردازیم.

2- هر چه برای خود می پسندی برای دیگران بپسند

در آموزه های دینی ما بسیار به این مسئله توصیه شده است که دوست داشتنی هایت با دیگران یکی باشد. بسیاری از همفکران و هم خط های شما و .. تا یک روحانی یا کارشناس مذهبی نظری در حوزه فرهنگ یا سیاست -که عین دیانت ما است- می دهند هم نظران شما، سریع شروع به انتقاد می کنند که شما را چه به سیاست و روحانی باید در مسجد باشد و هنر را به اهلش بسپارید و ... با این توضیح چطور خودتان پایتان فراتر از گلیم تخصصی شما قدم می گذارد ؟

ای کاش این دلسوزی را سر برجام و دیگر افتضاحات سیاسی داشتید که کار به اینجا و دفاع از اغتشاشگران نمی کشید.

3- یادمان نرود نون کدام سفره را می خوریم

اینکه شما با ذوق زدگی دنبال انتقاد از شعار «مرگ بر امریکا» هستید حکایت از گم کردن سر نخ می کند و اینکه فراموش کردید این اعتبار را مدیون کدام اندیشه و خط فکری هستید.

این اندیشه مبارزه با استکبار امام خمینی (ره) بود که با زعامت رهبری عزیز، امروز دنیا دنبال مبارزه و زمین زدن اندیشه های اسلامی و استکبار ستیزانه این نظام است. مگر یادتان رفته امام چه فرمود:

«همه مشکلات ما از امریکا است. با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد.»[2]

سوال این است آیا امریکا آدم شد؟ یا باز دوباره دمش از این حوادث بیرون زد؟ چرا گرفتار خط بازی های سیاسی می شوید و دم از حرف هایی می زنید که در مغازه ی هیچ عطاری پیدا نمی شود.

کدام یک از اهالی تربیت و مشاوره گفته اند که این شعار اثر تربیتی منفی بر کودکان دارد؟ نمی بینید کودکان اسرائیلی که روی موشک شعار نویسی می کنند؟ نمی دانید ما در آیه الکرسی دنبال تفهیم دو خدای نار و نور هستیم؟ سیر مبارزه با طاغوت انبیاء را فراموش کردید؟ اگر دغدغه تربیت دارید لطفا از امروز به کودکان بیاموزید که استکبار، به کسی رحم نمی کند، حتی به همفکران و دلسوزانش در ایران.

پی نوشت:

[1]. مشرق نیوز.
[2]. صحیفه امام، ج‏19، ص94.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.