حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی :

امامزادگان بزرگترین مانع در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم / اولویت امروز سازمان اوقاف احیای فرهنگ وقف است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه گفت : امروز امامزادگان بزرگترین مانع عرصه تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم بوده و پایگاه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه اسلامی هستند.
سه‌شنبه، 1 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
امامزادگان بزرگترین مانع در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم / اولویت امروز سازمان اوقاف احیای فرهنگ وقف است
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه گفت : امروز امامزادگان بزرگترین مانع عرصه تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم بوده و پایگاه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگویی درباره عدم آشنایی مردم با خدمات وقف ودلایل آن اظهار کرد: بخشی از این موضوع که مردم با خدمات وقف در جامعه ‌آشنایی ندارند به بدبینی ‌آنها برگرفته از دوران پهلوی و بعد از آن به آثار وضعی نسبت به غصب موقوفات و اصلاحات ارضی بازمی‌گردد اما بخش مهمتر آن است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه احیای موقوفات شده است نه احیای فرهنگ وقف.

وی با اشاره به اینکه درصد کمی در سازمان اوقاف و امور خیریه در حال حاضر به احیای فرهنگ وقف و جایگاه آن در جامعه اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: در حالی که حدود سه دهه این سازمان درگیر کارهای درون‌سازمانی خود و اقدامات حقوقی موقوفات بوده است، ضمن اینکه حتی اداره ترویج فرهنگ وقف در سازمان اوقاف وجود نداشته و بخش ویژه‌ای هم در مورد اجرای امینانه نیات واقفین وجود ندارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر وقف و نهاد آن را به‌عنوان پشتیبان ارگان‌ها و سازمان‌ها ببینیم خدمات وقف به جامعه دیده نخواهد شد زیرا اساساً مجموعه‌های پشتیبان در جامعه دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی در مورد ضربات شبکه‌های اجتماعی به نهاد وقف و معاندین این حکم الهی گفت: اگر قطاری حرکت نکند به آن سنگی پرتاب نخواهد شد و از زمانی که شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است امامزاده، وقف، رئیس اوقاف و هزینه‌های موقوفه‌ها مهم شده است در حالی که قبل از این چنین اهمیتی وجود نداشته است که به نظرم نشان‌دهنده در حال حرکت بودن قطار وقف است. همچنین قطار فرهنگ وقف و قطار اجرای امینانه فرهنگ وقف و قطار خدمات وقف و قطار خدمات فرهنگی وقف رو به جلو و در حال حرکت است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ایران فقط در ۳۰۰ امامزاده فعالیت فرهنگی انجام می‌شد در حالی که این فعالیت هم اکنون در ۲۸۰۰ امامزاده وجود دارد همچنین در همین تعداد امامزاده هم مرکز فرهنگ قرآنی داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب موضوعی با عنوان برگزاری یادواره شهدا، سوگواره یاس نبوی، طرح آرامش بهاری، طرح نشاط مردمی، طرح سبک مهارت‌های زندگی وجود نداشته است و درب امامزاده‌ها در ایام عید بسته بوده و کودکان و نوجوانان اقبالی برای حضور در آنجا نداشتند؛ به همین دلیل دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این اقدامات فرهنگی رخ داده در امامزاده‌ها را برخلاف خواسته‌های خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی در توضیح بیشتر تاکید کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فهمیده‌اند که امروز امامزادگان بزرگترین مانع عرصه تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم هستند چون اگر قبلاً مسجد و جاهای دیگر هدف اصلی آنها بوده است اما امروز قشرهای مختلفی از جامعه با هر اندازه از تقید به مذهب وارد امامزاده شده و آنجا را محل آرامش خود می‌دانند و می‌کوشند گرفتاری خود را با استفاده از کمک امامزادگان حل کنند.

وی یادآور شد: امامزادگان امروز پایگاه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه اسلامی هستند و چون این امامزادگان در جامعه اثرگذار هستند مورد تعرض دشمنان قرار می‌گیرند.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.