رویدادهای ورزشی هفته؛

پرسپولیس جورکش سه نماینده ایران / دو اتفاقی که شفر را ناراحت کرد

ادامه چالش ها در مورد فدراسیون کشتی و استعفای خادم، جورکِشی پرسپولیس در لیگ قهرمانان، شوک بزرگ آبی ها و رفتن پدرِ بوکس از این رشته اتفاقات مهم این هفته را رقم زد.
جمعه، 25 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس جورکش سه نماینده ایران / دو اتفاقی که شفر را ناراحت کرد
ادامه چالش ها در مورد فدراسیون کشتی و استعفای خادم، جورکِشی پرسپولیس در لیگ قهرمانان، شوک بزرگ آبی ها و رفتن پدرِ بوکس از این رشته اتفاقات مهم این هفته را رقم زد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، در این هفت روز ورزش رقابت چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان با برگزاری دیدارهای آنها در هفته چهارم این مسابقات پیگیری شد. دیدارهایی که پرسپولیس تنها برنده ایرانی آنها بود. اعلام اسامی اردونشینان تیم ملی فوتبال هم دیگر اخبار این رشته در این هفته بود. 

در این هفته چالش رسول خادم و فدراسیون کشتی با وزارت ورزش ادامه پیدا کرد تا آنجا که منجر به معرفی بنی تمیم برای مدیریت این فدراسیون شد. 

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش به این شرح است:

قهرمانی دانشگاه آزاد در لیگ برتر ووشو بانوان

دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور ایذه، فولاد مبارکه سپاهان، هیات ووشوی شبستر، هیات البرز، هیات کردستان و کمیته شینگ یی چوان هفت تیم شرکت کننده در رقابت های لیگ برتر ووشو بانوان در سال جاری بودند دیدارهای هفته پایانی این مسابقات، جمعه گذشته برگزار شد و در پایان دانشگاه آزاد با ۳۶ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و از عنوان قهرمانی خود با اقتدار دفاع کرد. پیام نور ایذه  با ۳۰ امتیاز نایب قهرمان شد و فولادمبارکه سپاهان اصفهان با ۲۴ امتیاز به مقام سومی رسید.

حسن یزدانی برترین آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم جهان شد 

 در تازه ترین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی از برترین آزادکاران جهان که در پایان مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به صدر رنکینگ جهانی بازگشت. همچنین عزت الله اکبری قهرمان وزن ۷۹ کیلوگرم آسیا، محمد جواد ابراهیمی قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم آسیا و مجتبی گلیج نایب قهرمان ۹۷ کیلوگرم آسیا در رده دوم رنکینگ جهانی در اوزان خود قرار دارند.

بسکتبال باویلچر بانوان هم قهرمان شد و هم پاراآسیایی

شنبه گذشته مسابقات بسکتبال با ویلچر بانوان قهرمانی آسیا و انتخابی بازی های پاراآسیایی با قهرمانی تیم ملی ایران در بانکوک تایلند به پایان رسید. تیم ملی ایران بدون شکست و با غلبه بر تیم های تایلند (۲ بار)، هند، لائوس، کامبوج و افغانستان به این عنوان دست یافت. تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران پیش از کسب این عنوان قهرمانی، سهمیه حضور در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی را هم کسب کرده بود. 

اشرفی عضو کمیته بازی های کمیته بین المللی پارالمپیک شد

اعضای هیات رییسه کمیته بین المللی پارالمپیک در جریان نشستی که در حاشیه بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ، مسعود اشرفی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک را به عنوان عضو کمیته بازی های پارالمپیک انتخاب کردند. این برای سومین دوره است که اشرفی عضو این کمیته می شود. وی طی سالهای ۲۰۱۳ - ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ - ۲۰۱ نیز عضو کمیته بازی های کمیته بین المللی پارالمپیک بود. 

قهرمان لیگ دوچرخه سواری کوهستان مشخص شد

مرحله اول رقابت لیگ دوچرخه سواری کوهستان در رشته کراس کانتری با حضور ۶۳ ورزشکار از ۲۷ تیم و به مسافت ۳۰ کیلومتر برگزار شد. در پایان این مرحله رقابت ها فراز شکری از تیم جاینت با اختلاف قابل توجه نسبت به نفر دوم در رده نخست قرار گرفت . محمد پورشریف از تیم اسکات دوم شد وسجاد طاهری از تیم هیات اراک در رده سوم قرار گرفت.

ناطق نوری از بوکس رفتنی شد

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در این هفته و در قالب یک نشست خبری میزبان نمایندگان رسانه های خبری بود. این نشست در در دفتر ناطق نوری رئیس پیشین این فدراسیون برگزار شد در حالی که خود او در این دفتر حضور نداشت. همین موضوع شائبه هایی را در خصوص خداحافظی وی پس از جنجال های اخیر  و انتقادات بی پایان به وجود آورد تا اینکه ثوری در پایان نشست خبری خود خبر داد که ناطق نوری طبق اعلام خودش تا پایان سال لوازم شخصی خود را از دفتر واقع در محل فدراسیون جمع کرده و این دفتر را به فدراسیون جدید تحویل می دهد.

پوشش اسلامی بانوان تالوکار ثبت جهانی شد 

در جریان اجلاس کمیته فنی فدراسیون جهانی ووشو ک طی این هفته به میزبانی شهر پکن چین برگزار شد، حجاب بانوان تالوکار در کتاب قوانین سال ۲۰۱۸  به ثبت رسید. این مصوبه به پیشنهاد فدراسیون ووشوی ایران و در نهایت با الگوبرداری از حجاب تالوکاران کشورمان در رویدادهای مختلف تصویب و در کتاب قوانین به ثبت می رسد.

بنی تمیم مسئول اداره کشتی شد

مجمع فق العاده فدراسیون کشی روز دوشنبه در حالی برگزار شد که رسول خادم در ابتدای نشست نامه ای را خطاب به اعضای مجمع قرائت و سپس محل نشست را ترک کرد. اعضای مجمع نیز در نهایت با استعفای وی مخالفت کرده و حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی را به عنوان مسئول موقت اداره فدراسیون معرفی کردند. این نشست با حضور داورزنی برگزار شد. 

طلسم شکنی پرسپولیس برای ایرانی ها در لیگ قهرمانان

مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در این هفته با برگزاری دیدارهای هفته چهارم پیگیری شد. در این هفته از مسابقات تیم فوتبال استقلال که از سه بازی دور رفت مرحله گروهی صاحب دو تساوی و یک پیروزی شده بود در نخستین دیدار خانگی برابر العین دو امتیاز از دست داد. استقلال در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی و در مصاف با العین امارات به تساوی یک بر یک رضایت داد. مامه تیام (۴۲ - پنالتی) برای استقلال و تسوکاسا شیوتانی(۷۸) برای العین گل زدند.

در این هفته همچنین تیم ذوب آهن در امارات به مصاف الوحده رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. این اولین برد الوحده در لیگ قهرمانان آسیا و دومین باخت امیر قلعه  نویی در این فصل از مسابقات است.

تیم تراکتورسازی هم که در گروه اول رقابت ها قرار دارد، در این هفته میزبان میهمان الجزیره امارات بود . در این دیدار نماینده ایران با تساوی یک بر یک متوقف شد. رومارینو (۴۴) برای الجزیره و فرزاد حاتمی (۷۸) برای تراکتورسازی گلزنی کردند.

دیگر اینکه تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین دیدار نمایندگان ایران در چهارمین هفته لیگ قهرمانان آسیا موفق شد برابر الوصل به پیروزی برسد تا تنها برد ایرانی ها در این هفته ثبت شود. این دیدار در ورزشگاه زعبیل شهر دبی به مصاف الوصل رفت و با تک گل کمال کامیابی نیا که در دقیقه ۳۷ به ثمر رسید، صاحب برتری شد. 

ایران رسما از جام جهانی کشتی آزاد انصراف داد

با توجه به اعلام قبلی ایران مبنی بر اینکه اگر امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در زمان پیشنهادی از سوی ایران نباشد، تیم ملی کشتی آزاد هم به دلیل جلو آمدن زمان برگزاری انتخابی تیم ملی نمی تواند در مسابقات جام جهانی شرکت کند، فدراسیون کشتی این موضوع را به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد و اتحادیه نیز با این موضوع موافقت کرد.

اعلام اسامی ۲۲ بازیکن تیم ملی فوتبال

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که این تیم را برای حضور در جام جهانی آماده می کند، برای دیدار تدارکاتی با سیرالئون که روز ۲۶ اسفند برگزار می شود، ۲۲ بازیکن را به اردو دعوت کرد. بر این اساس رشید مظاهری، علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی و حامد لک (دروازه بانها)، رامین رضاییان، وریا غفوری، محمدرضا خانزاده، سید جلال حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، سعید آقایی و محمد انصاری (مدافعان)، امید ابراهیمی، علی کریمی، احمد عبدالله زاده، کمال کامیابی نیا و امید نورافکن (بازیکنان میانی)، علی قلی زاده، علی علیپور، کاوه رضایی، وحید امیری و مهدی ترابی (مهاجمان) بازیکنان دعوت شده هستند. 

شوک بزرگ به استقلال و شفر

«مامه تیام» مهاجم سنگالی تیم استقلال که به تازگی به این تیم پیوسته بود و با گلزنی هایش محبوبیت زیادی در این تیم پیدا کرده بود، تا پایان فصل قادر به همراهی آبی پوشان نخواهد بود. وی که در نیمه دوم دیدار  با العین از ناحیه همسترینگ دچار پارگی شده بود، ام.آر.آی داد و مشخص شد میزان پارگی عضله پای وی به حدی است که به احتمال زیاد تا پایان فصل قادر به همراهی استقلال نخواهد بود. مامه تیام که یکی از بهترین بازیکنان خارجی است که تاکنون به فوتبال ایران و تیم استقلال آمده است، 

آکادمی ملی المپیک تحویل قره خانلو شد

رضا قره‎خانلو با برگزاری مراسم معارفه مدیریت آکادمی ملی المپیک را به دست گرفت. مراسم معارفه وی چهارشنبه با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. پیش از این باقرزداه سرپرستی آکادمی را عهده دار بود. وی از مهرماه سال ۹۴ سرپرستی آکادمی ملی المپیک را عهده دار بود.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.