محوریت ساخت فیلم های هالیوود برپایه حجاب زدایی است

مینو اصلانی گفت: محوریت فیلم‌های هالیوود را برپایه حجاب قرار داده اند تا توانمندی‌های زنان محجبه را زیر سوال ببرند.
يکشنبه، 17 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: جواد اعتمادی
موارد بیشتر برای شما
محوریت ساخت فیلم های هالیوود برپایه حجاب زدایی است

به گزارش راسخون، مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج زنان کل کشور، همزمان با بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در نشست خبری ستاد مردمی هفته عفاف و حجاب درخصوص هدف از ایجاد ستاد مردی برای این مناسبت مهم گفت: این ستاد یک ماهی است تشکیل شده تا با اجرای برنامه های متنوع در خدمت شما باشیم. حجاب یکی از اصول مترقی دین مبین اسلام است و نگاه مردم ولایتمدار سرزمین ما به آن است و آن را پایه تحکیم و تشکیل خانواده قرار دادند. اساسا حجاب تقویت کننده زنان ما در جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب، مسئله مهمی است که باید در اغناسازی جوانان کشور آن را سیراب کنیم و محوریت حجاب را بحث حیازدایی قرار دهیم، امروز اگر به تولیدات هالیوود نگاه کنیم متوجه می شویم که محوریت ساخت فیلم هایشان را چند سالی برپایه حجاب قرار داده اند تا توانمندی های زنان محجبه را زیر سوال می برند.

مسئول سازمان بسیج زنان درخصوص برنامه های ستاد مردمی در هفته عفاف و حجاب، افزود: ما با قرار دادن بحث های اغنایی در استانها، از سه شنبه با برگزاری نشست های تخصصی برنامه های خود را شروع خواهیم کرد و در کنارش نمایشگاه ها و برنامه های متعددی را در این ستاد مردمی تشکیل خواهیم داد.

وی با اشاره به واقعه مسجد گوهرشاد گفت: اساس هفته حجاب بر این مبناست که چند سالی در روز ۲۱ تیر ماه به مدت یک هفته برگزار می شود. ستاد مردمی ما از روز نوزدهم با عنوان "عفاف و حجاب احترام به خویشتن و حقوق شهروندی" آغاز می شود، که زن باید به عنوان انسان  شناخته شود و نه با نگاه جنسیتی و کالایی در سطح جامعه. ما در این روز با توجه به همکاری و مشارکت رسانه ملی اشعار سروده شده در باب عفاف و حجاب را در قالب یک برنامه مشاعره همراه مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به شکل گیری جنبش های رعایت حجاب و عفت در کشورهای غربی، بیان کرد: چند وقتی است در کشورهای غربی جنبشی مانند جنبش زنان با پوشش سر تشکیل شده است، به همین سبب ما در روز دوم برنامه ای را با عنوان چادرهای آسمانی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد و تجلیل مفصلی از زنان موفق چادری خواهیم داشت. همچنین در کنارش نمایشگاهی از آثار هنری در زمینه عفاف و حجاب برگزار خواهد شد . البته باید بیان کنم که در این مدت برنامه های فرهنگی، ورزشی و‌همچنین ویژه برنامه کودکان را برای حضور حداکثری مردم درنظر گرفته ایم.

اصلانی با بیان اینکه بیشترین توصیه و وصیت شهدا به رعایت حجاب است، افزود: "جهاد کبیر، وصیت شهیدان" عنوان دیگر برنامه ای است که بیشترین تکرار در وصیت نامه شهدا آمده است، به همین منظور گزیده هایی از وصیتنامه شهدا انتخاب شده و با ارسال به استانها از ائمه جماعات خواسته شده تا در برگزاری نماز جمعه بین مردم نمازگزار عرضه شود.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و روز دختر، درخصوص دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب گفت: روز شنبه اعزام دختران را به مسجد جمکران داریم که فردا آن یکشنبه نیز روز دختر است و اجتماع بزرگی را در حرم حضرت معصومه(س) پیش بینی کرده ایم. همچنین در آخرین روز همایش "حریم زیبایی در سایه عفاف" را با حضور زنان کارآفرین در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهیم‌کرد.

اصلانی در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درخصوص مشارکت و همکاری ستاد مردمی سازمان بسیج زنان با طراحان مد و لباس گفت: یکی از بحث های ما نمایشگاه های مد و لباس با کالای ایرانی و چادرهای ایرانی بود. تا امروز ما مشارکت خود را با نهادهای مربوطه حفظ کرده ایم و سعی شده از نظرات آنها استفاده کنیم، اما باید کارگروه ها نیز پاسخگو باشند.

حجت الاسلام کشوری فعال فرهنگی در پایان برنامه بیان کرد: اجتماع محوری ما در تهران بزرگ روز پنجشنبه در امامزاده صالح است. البته پس از آن در دهه کرامت به مناسبت روز میلاد دختر همایش و اجتماع برگزار می شود. همچنین از طرفی اقدام فرهنگی صرف در محیط های اجتماعی است که یک کار گفتمانی و استدلالی است که سال گذشته با بازخورد مثبتی روبرو بودیم.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.