"امام؛ بدون تحریف‌ــ۸"| برخورد امام‌خمینی(ره) با یک اقدام خلاف قانون در «نوفل لوشاتو»

"گوسفندی را خریدیم و در داخل همان باغ در فرانسه کشتیم... امام(ره) فرمودند «دیگر از این کارها نکنید.»، گفتیم چشم..."
پنجشنبه، 18 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
"امام؛ بدون تحریف‌ــ۸"| برخورد امام‌خمینی(ره) با یک اقدام خلاف قانون در «نوفل لوشاتو»
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، با فشار روزافزون رژیم شاه که از فعالیت‌های سیاسی امام(ره) در نجف بیمناک بود، امام خمینی مجبور شد تا روز 12 مهر 1357 شهر نجف را به‌سوی کویت ترک کند اما دولت آن کشور نیز به‌خواست دولت ایران از ورود امام(ره) جلوگیری کرد تا اینکه ایشان رهسپار پاریس شدند. روز 14 مهر رهبر کبیر انقلاب ایران وارد پاریس شد و پس از چند روز در خانه یکی از ایرانیان مقیم نوفل لوشاتو مستقر شد.

اقامت حضرت امام(ره) در آن دهکده حدود چهار ماه به‌طول انجامید و این هجرت تحولی بسیار مثبت در روند انقلاب پدید آورد.

متن زیر از کتاب خاطرات‌ مرحوم آیت‌الله علی احمدی میانجی عضو ارشد جامعه مدرسین و نماینده اسبق مجلس خبرگان درباره زمان حضور امام در نوفل لوشاتو است:

دو نفر از دوستانم به‌نام‌های جوادیان و آقای نادری که ساکن قم هستند  نقل می‌کردند که "ما از جده به خدمت امام(ره) در پاریس رفتیم، گوسفندی را خریدیم و در داخل همان باغ (در فرانسه) کشتیم و دورریزهایش را در باغ دفن کردیم. از گوشتش خورشتی درست کردیم. برای امام(ره) هم مقداری گوشت فرستادیم. امام فرمودند "این گوشت‌ها را از کجا آورده‌اید؟" گفتیم "آقا، خودمان گوسفندی را خریدیم و سر بریدیم". امام(ره) فرمودند "دیگر از این کارها نکنید."، گفتیم "چشم".

ظاهراً امام(ره) از آن گوشت نخورده و فرموده بود "من نمی‌گویم که این کار حرام است اما برخلاف قانون کشوری است که من در آن زندگی می‌کنم. سر سفره نمی‌آیم. شما خودتان بروید و بخورید".

به‌هرحال مریدان امام(ره) به پاریس رفت‌و آمد داشتند و امام(ره) نیز در آنجا محدود نبود. خبرنگاران تمام کشورها می‌آمدند و گزارش و خبر تهیه می‌کردند، در ساعات مختلف عکس می‌گرفتند، حتی آن زمان شنیدیم که یک فیلم از امام(ره) و یک فیلم از پاپ درست کرده و پخش نمودند. پاپ را با تشکیلات و طلا و ثروت و... و امام(ره) را هم در آن باغ و زیر همان درخت سیب نشان داده بودند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما