حساب‌های حذف‌شده فیس‌بوک فعالیت ضدصهیونیستی و ضدسعودی داشته‌اند

شرکت امنیتی «فایرآی» مدعی شد اکانت‌هایی که فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر مسدود کرده‌اند، فعالیت‌هایی ضد اسرائیلی، ضد ترامپ و حامی برجام داشته‌اند.
چهارشنبه، 31 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حساب‌های حذف‌شده فیس‌بوک فعالیت ضدصهیونیستی و ضدسعودی داشته‌اند
به گزارش راسخون به نقل از فارس، پس از اعلامیه شرکت «فیس‌بوک» درباره حذف صدها حساب کاربری «مرتبط با ایران و روسیه»، اکنون مشخص شده که حساب‌های حذف‌شده فعالیت‌هایی در حمایت از توافق هسته‌ای و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی داشته‌اند.

فیس‌بوک بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ۶۵۲ صفحه که اصلیت ایرانی و روسی داشته‌اند، به دلیل «رفتارهای هماهنگ نامعتبر» و تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا، از شبکه‌های اجتماعی این شرکت حذف شده‌اند. همزمان، شبکه اجتماعی «توییتر» هم اعلام کرد ۲۸۴ حساب کاربری مرتبط با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» شرکت امنیتی «فایرآی» مدعی است این اکانت‌ها با هدف ارتقای منافع سیاسی ایران در شبکه‌ای اجتماعی مختلف از جمله «اینستاگرام»، فیس‌بوک و «توئیتر» فعالیت‌هایی با مضامین «ضد سعودی، ضد اسرائیلی، حامی فلسطین و حامی توافق هسته‌ای ایران» انجام می‌داند.

این شرکت با ادعای اینکه اکانت‌های مذکور همگی عضو یک گروه بودند، می‌گوید که یکی دیگر از فعالیت‌های قابل توجه آنها «پیام‌های ضد ترامپ» بود که برای مخاطبانی ورای آمریکا و سیاست‌های این کشور منتشر شده بودند.

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، شرکت آمریکایی فیس‌بوک از سوی رسانه‌ها و کنگره آمریکا برای تغییر عملکرد و حذف صفحاتی که تصور می‌شود با روسیه در ارتباط هستند، تحت فشار قرار گرفت. از آن زمان، به خصوص پس از افشای فروش اطلاعات کاربران فیس‌بوک به شرکت تحلیل داده «کمبریج آنالایتیکا»، این شرکت هر از چند گاهی شماری از صفحات را به بهانه مبارزه با انتشار اخبار جعلی و سوءاطلاعات، حذف می‌کند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.