مقصر تیره‌روزی آبی‌ها چه کسانی هستند؟

باشگاه استقلال برخلاف فصل گذشته شرایط خوبی ندارد و با وجود ریخت و پاش های فراوان مالی، عملکردی پرنوسان تا اینجای فصل داشته است.
چهارشنبه، 18 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مقصر تیره‌روزی آبی‌ها چه کسانی هستند؟
هواداران استقلال با توجه به عملکرد درخشان این تیم در لیگ گذشته، امیدوار بودند تا با شفر آلمانی فصل جدید لیگ فوتبال را مقتدرانه آغاز کنند و یکی از مدعیان قهرمانی باشند اما اتفاقات پیش آمده در فصل آماده سازی، باعث شد تا اوضاع بر وفق مراد آنها نباشد.
 

آیا مقصر اصلی شفر است؟


یکی از مواردی که در طول یک فصل فوتبالی می تواند به سرپا و سرحال بودن تیم ها کمک کند، چگونگی پشت سر گذاشتن تمرینات آماده سازی پیش فصل است. در روزهایی که همه مربیان تیم های لیگ برتر در ایران تمرینات و حتی فضای نقل و انتقالاتی تیم  خود را مدیریت می‌کردند، شفر با یکی از شبکه‌های تلویزیونی کشور سوئیس به عنوان مفسر ورزشی همکاری می‌کرد تا برنامه‌های ویژه جام جهانی ۲۰۱۸ این شبکه جذابتر باشد. دوری و شاید بی خبری مرد آلمانی از اوضاع و احوال استقلال و شرایط جذب و تمدید بازیکنان مد نظر باعث شد تا آبی های پایتخت دیرتر از بقیه رقبا کار بدنسازی را آغاز کنند.
 

جدایی بازیکنان کلیدی


وینفرد شفر با داشتن بازیکنانی نظیر سید مجید حسینی، امیدابراهیمی، سِروِر جباروف، امیدنورافکن و مامه تیام فصل گذشته تیم مقتدر و یک دست را مهیا کرده بود و هواداران امیدوار بودند با حفظ این بازیکنان و تقویت تیم، استقلال فصل رویایی را آغاز کند اما دوری شفر و بالارفتن ارز باعث شد این بازیکنان قید تمدید قرارداد با این باشگاه را بزنند و راهی تیم های خارجی شوند. هرچند هواداران استقلال جدایی این بازیکنان را زیر سر افتخاری(مدیریت سابق) می دانند و وزیر ورزش را متهم به پرسپولیسی بودن می کنند!
 

خرید مصدومان میلیاردی!

استقلال در فصل نقل و انتقالات 25 بازیکن بزرگسال و زیر 23 سال جذب کرد اما بیشتر آنها به دلیل مصدومیت گره ای از کار آبی ها باز نکردند. از مرتضی آقاخان و علی کریمی مصدوم گرفته تا نیومایر و الحاجی گِرو. این بازیکنان که با قراردادهای آنچنانی جذب شده اند اما هنوز نتوانسته اند در تیم جا بیافتند و شفر موفق نشده بعد از از دست دادن امید ابراهیمی در خط هافبک که همواره او را رهبر تیم خود می خواند، یک بازیکن همه کاره و رهبر پیدا کند.

 

مصاحبه آقای سرپرست علیه بازیکن

الحاجی گرو مهاجم جدید استقلال که جایگزین مامه تیام گلزن شده بود، انتظار می رفت حداقل در برخی بازی ها گره از برخی مشکلات گلزنی آبی ها بگشاید اما بعد از اینکه نتوانست انتظارات را برآورده کند، مورد حمله شدید سرپرست استقلال قرار گرفت. اصغر حاجیلو گفته بود گرو یک هزارم مامه تیام هم نیست که این موضوع باعث عصبانیت شفر شده بود که چرا باید سرپرست علیه بازیکن خودی موضع گیری کند.
 

صدای نیمکت نشینان هم در آمد

یکی از حسن هایی که تیم استقلال در فصل گذشته داشت، یکدلی تمامی بازیکنان اصلی و نیمکت نشین بود اما انگار امسال خبری از آن یکدلی و صمیمیت نیست. هنوز بیش از 8 هفته از لیگ برتر نگذشته است که صدای نیمکت نشینان در آمده. ابتدا مهدی قاعدی به تعویض خود معترض شد و حالا سید حسین حسینی از اینکه نیمکت نشین مهدی رحمتی است، خسته شده و ساز جدایی کوک کرده است. این در حالی است که شفر گویا به بازیکنان تذکر داده بود که وقتی حتی روی نیمکت هم هستند نباید در چهره آنها ناراحتی باشد و با لبخند بازی بازیکنان اصلی را تماشا کنند.
 

نتیجه گیری

با اینکه همه ی مشکلات فوق که بیشترشان به درون مجموعه استقلال برمی گردد و در واقع به نوعی خودزنی شبیه است، مقصر ناکامی تا اینجای کار هستند اما هنوز تنها 8 هفته از لیگ برتر گذشته است و آنها تنها با 6 امتیاز اختلاف با تیم صدرنشین در رده هفتم جدول هستند. اگر شفر مثل فصل گذشته بتواند در درون مجموعه تیمی یکدلی و صمیمیت را برقرار سازد، با توجه به مهره های زیاد و تاثیرگذاری که این تیم در اختیار دارد، می تواند در ادامه لیگ و جام حذفی به روزهای خوب خود برگردد و حتی خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب هر 2 جام مطرح کند. خود شفر هم اما در این شرایط باید کنار زمین بیشتر صبوری به خرج دهد تا بتواند این مسئولیت سنگینی که برعهده دارد را به خوبی به انجام برساند.


به قلم: سید مجتبی سیدی



 

مطالب مرتبط
شانس استقلال برای قهرمانی نیم فصل
استقلال چوب بدشانسی اش را خورد
استقلال ایران سومین تیم دقیق آسیا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.