جان توشاک پاییز تبریز را هم ندید!

سرمربی نامدار ولزی تیم فوتبال تراکتورسازی تنها با گذشت 6 هفته از لیگ برتر، در حالی که حتی پاییز تبریز را ندید، از سرمربیگری این تیم اخراج شد.
چهارشنبه، 25 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
جان توشاک پاییز تبریز را هم ندید!
سرمربی نامدار ولزی تیم فوتبال تراکتورسازی تنها با گذشت 6 هفته از لیگ برتر، در حالی که حتی پاییز تبریز را ندید، از سرمربیگری این تیم اخراج شد.
بعد از اینکه محمدرضا زنوزی مالک متمول گسترش فولاد تبریز، در فعل و انفعال تابستانی توانست تراکتورسازی را هم خریداری کند، دست به خریدهای گران قیمت زد تا این تیم پرطرفدار تبریزی را از سایه خارج و به قدرتی در فوتبال ایران تبدیل کند.

توشاک اولین بمب بزرگ نقل و انتقالاتی
زنوزی ابتدا بعد از مطرح شدن نام های بزرگ برای هدایت تراکتورسازی، جان توشاک ولزی که سابقه هدایت رئال مادرید را در کارنامه داشت، با مبلغ زیادی به تبریز آورد تا رویای ساختن تیم کهکشانی اش شکل بگیرد. آنها بعد از این خرید بزرگ، کاپیتان های اول و دوم تیم ملی ایران یعنی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را هم به خدمت گرفتند و توانستند در ادامه ریخت و پاش های هنگفت، احسان حاج صفی را هم به تبریز ببرند.

زنوزی صبور نبود!
بعد از این خریدهای بزرگ همه از قدرت گرفتن تراکتوری ها و بازگشت این تیم به روزهای خوب خود سخن می گفتند اما تنها بعد از گذشت 6 هفته از لیگ برتر و حذف غیرمنتظره تراکتورسازان از جام حذفی، آن هم در حالی که 3 بر یک از نفت آبادان پیش بودند، صبر مالک تراکتور به پایان رسید و جان توشاک را از کار برکنار کرد!

توشاک پاییز را هم ندید!
این سرمربی کهنه کار و نامدار ولزی که از همان ابتدا با بهانه گیری های عجیب خود مشخص بود، برف زمستان را نخواهد دید، کارش حتی به دیدن پاییز هم نکشید. او با رفتارهای عجیب خود مدام بازیکنان تیم خود، دستیاران ایرانی و زمین تمرین و وضعیت سخت افزاری باشگاه را به تمسخر می گرفت و حتی از برخی خریدها هم ناراضی بود. اما نارضایتی آخر او به اضافه شدن محمد تقوی به عنوان دستیار برمی گشت که اعتقاد داشت نباید بدون هماهنگی او را جذب می کردند.

چه کسی پاسخگوی دلارهای هدررفته است؟
زنوزی با اینکه مالک تراکتور است و می تواند هر تصمیمی برای آینده این تیم بگیرد، اما واقعا با این وضعیت اقتصادی به هم ریخته کشور و کمبود ارز و دلار، نباید پاسخگوی ولخرجی هایش باشد؟ آیا هوادارانی که در سرما و گرما از این تیم پرطرفدار، پشتیبانی و حمایت می کنند، نباید بدانند توشاکی که هیچ عایدی و تاثیری برای تیمشان نداشت، چرا باید اخراج شود؟ قطعا از این اخراج فقط دلال هایی خوشحال می شوند که توشاک را به تراکتور بردند و حالا هم دست به کار می شوند تا یک مربی خارجی درجه چندم را به این تیم قالب کنند!

آلزایمر دلیل اخراج توشاک بود؟
نزدیکان مالک باشگاه تراکتورسازی اما دلیل برکناری جان توشاک از سرمربیگری این تیم را آلزایمر خفیف این پیرمرد ولزی می دانند چرا که معتقدند این مربی مشهور قبل از آمدن به ایران به این بیماری فراموشی دچار بوده و مسئولان تراکتور از همه جا بی خبر، بازیچه دست دلال شده و با این مربی قرارداد امضاء کرده اند. بعد از این که این مربی بارها در تمرینات تراکتور گفته "اینجا کجاست که من هستم!؟" باشگاه از بیماری وی باخبر شده و دیگر کاری نمیتوانسته انجام دهد تا اینکه باخت از نفت آبادان و حذف از جام حذفی بهانه ی خوبی برای کنار گذاشتن توشاک بوده است.

منتظر یک شکایت بین المللی دیگر باشیم؟!
آنچه از اخراج 99 درصد مربیان و بازیکنان خارجی، عاید فوتبال و باشگاه های ما شده فقط و فقط شکایت و جریمه های سنگین مالی و محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی بوده است. هرگاه بازیکنان و مربیان خارجی از فوتبال ما به هر دلیلی می روند، تن و بدن هواداران می لرزد چون می دانند که بازهم کار به شکایت و پرداخت غرامت خواهد کشید. حالا با اخراج جان توشاک از تراکتورسازی، آیا باید هواداران منتظریک پرونده دیگری از این تیم در فیفا باشند یا این اخراج پیامدهای منفی به دنبال نخواهد داشت و آقای مالک متمول نقدا هزینه این برکناری را پرداخته است؟ 

لزوم برخورد فدراسیون با قراردادهای هنگفت
فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته ورزشی باید یک بار برای همیشه به مسئله فیرپلی مالی ورود کند و اجازه ندهد مربیان و بازیکنان بی کیفیت با قراردادهای مالی هنگفت به تیم های ایرانی بیایند. در این راه باید فدراسیون نظارت خود را روی نحوه تنظیم قرارداد و همچنین مبالغ دریافتی اعمال کند تا مبادا بازهم باشگاه های ما درگیر شکایت بین المللی دیگری شوند و از جیب بیت المال مجبور باشند غرامت بپردازند. 

سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.