6 روشی که می‌تواند ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد

از فعالیت جسمانی گرفته تا اجتناب از الکل، فاکتورهایی از سبک زندگی هستند که در اختیار شماست تا بتوانید سلامت سینه را تضمین کنید.
شنبه، 28 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
6 روشی که می‌تواند ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد
از فعالیت جسمانی گرفته تا اجتناب از الکل، فاکتورهایی از سبک زندگی هستند که در اختیار شماست تا بتوانید سلامت سینه را تضمین کنید.

به گزارش راسخون به نقل از خبر ان‌بی‌سی؛ در حالی که هیچ روش خاص و مشخصی برای جلوگیری از سرطان سینه وجود ندارد، ولی فاکتورهایی هستند که با کنترل آن‌ها، ریسک ابتلا به این بیماری را در شما کاهش می‌دهد. شاید تعجب کنید اگر بدانید که سبک زندگی سالم در داشتن سلامت سینه کمک می‌کند.

فاکتورهایی در سبک زندگی شما که در سلامت سینه تاثیرگذار هستند:

- داشتن وزن مناسب
- داشتن فعالیت جسمی (مانند راه رفتن، کلاس‌های ورزشی، تمرینات قدرتی، تمرینات کششی)
- خوردن غذاهای سالم و البته متنوع به همراه مقادیر زیادی میوه و سبزی
- حذف الکل از زندگی
- سیگار نکشیدن
- اجتناب از داروهای حاوی هورمون‌های جنسی (مانند استروژن)

خبر خوب این است که بدانید هیچ وقت برای بهبود سلامت سینه دیر نیست. در حالی که اگر این شیوه صحیح سبک زندگی را از کودکی رعایت کنید، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را 70 درصد در شما کاهش دهد و انتخاب سبک زندگی سالم در سن 50 سالگی می‌تواند این خطر را تا 50 درصد در شما کاهش دهد؛ که البته به نظر قابل توجه می‌آید!

فراموش نکنید که با پزشکتان در مورد بهترین ابزار برای تشخیص به موقع این بیماری صحبت کنید، که این مسئله در موفقیت‌آمیز بودن درمانتان نقش بسیار مهمی دارد. و اگر فکر می‌کنید که احتمال ابتلا این بیماری در شما زیاد است، بهتر است برای اقدامات احتیاطی بیشتر با پزشکتان مشورت کنید.

ابزارهای تشخیص به موقع این بیماری عبارتند از: ماموگرافی سالانه ( از 40 ساگلی به بعد)، معاینه سینه به صورت سالانه توسط پزشک متخصص و هم‌چنین سونوگرافی ماهانه.


 

مطالب مرتبط
دلایل احتمال عزل زاکربرگ از مدیریت فیس‌بوک چیست؟
۴ نشانه بالا بودن قند خون چیست؟
20 شهر پربازدید جهان در سال
2018



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.