رئیس دانشگاه تهران: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران جنبه تبلیغاتی دارد

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه کشور ایران جنبه تبلیغاتی دارد
يکشنبه، 13 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رئیس دانشگاه تهران: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران جنبه تبلیغاتی دارد
رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه کشور ایران جنبه تبلیغاتی دارد، گفت:‌ یکی از اهداف اعمال تحریم علیه ایران قطع ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌های این کشور در عرصه جهانی است که البته در این زمینه به اهداف مورد نظر نخواهند رسید و دانشگاه‌ها باید در شرایط کنونی برای بی اثر کردن این تحریم‌ها بیش از گذشته نقش آفرینی کنند.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آثار ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان که از امروز اجرایی می‌شود، افزود: اوج تحریم‌های آمریکا علیه کشور ما در گذشته اتفاق افتاده است و تحریم‌هایی که از امروز شروع می‌شود بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد اما ما به عنوان دانشگاه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا مشکلاتی که ممکن است به دنبال این تحریم‌ها و فشارها ایجاد شود را حل کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا اقتصاد و رفاه مردم را نشانه گرفته است، گفت: هر اندازه ما بتوانیم به تولید و حل مشکلات اقتصادی جامعه بیشتر کمک کنیم به همان اندازه نیز آثار ناشی از تحریم‌های بی رحمانه را کاهش داده‌ایم که در این زمینه ما تلاش کرده‌ایم اساتید رشته‌های مختلف از اقتصاد و ... را از بین 13 دانشگاه برتر کشور گرد هم بیاوریم و بتوانیم چالش‌های کشور را بررسی، در نتیجه برای رفع مشکلات مردم به خصوص در حوزه‌های اقتصاد، معیشت و تولید کمک کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه کشور آمریکا با اعمال تحریم‌های بی رحمانه می‌خواهد تبادلات علمی دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های دنیا را تحت تاثیر قرار بدهد، گفت: آمریکا می‌خواهد ارتباطات علمی محققان و دانشمندان کشورهای دیگر را از ورود به ایران محروم کند. در حالیکه این هدف آنها محقق نخواهد شد، چرا که در حال حاضر ما تعاملات بین‌المللی بسیار خوبی در عرصه‌های علمی و آموزشی با دانشگاه‌های برتر دنیا داریم همچنان که دو هفته گذشته در نشست بین‌المللی دانشگاه تهران که در کیش برگزار شد، تعدادی زیادی از محققین و دانشمندان کشورهای اروپایی به ایران آمدند و در این نشست شرکت داشتند و نشست امروز ایران شناسی و اسپانیا نیز بیانگر بی‌اثر ماندن تلاش‌های آمریکا در به حاشیه کشاندن جامعه علمی از ورود به ایران است.

دکتر نیلی خاطرنشان کرد: وجود ارتباطات گسترده علمی بین دانشگاه‌های ایران و اروپا با وجود تحریم‌های آمریکا بیانگر این است که کشور آمریکا علی رغم تلاش‌های تبلیغاتی زیادی که انجام داده است، توانسته مبادلات علمی و دانشگاهی کشور ما را در عرصه‌های جهانی تحت تاثیر قرار بدهد.

رئیس دانشگاه تهران در پایان از برنامه این دانشگاه برای توسعه تبادلات علمی و آموزشی با دانشگاه‌های کشور اسپانیا خبر داد و گفت: بر اساس طرحی که تدوین کردیم قرار است تعداد زیادی از دانشجویان و اساتید کشور ما و اسپانیا برای برای تدریس و آموزش گرد هم بیایند و همین طور دانشجویان زیادی از اسپانیا برای تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه تهران حضور پیدا کنند.




 

مطالب مرتبط
واکنش رسانه‌های جهان به رونمایی از جنگنده ایرانی «کوثر»/جنگنده‌ای که صدای اسرائیلی ها را درآورد
آیا کودکان ایرانی نازپرورده بار آمده‌اند؟
«سرفه‌های مزمن» را چگونه درمان کنیم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.