برانکو جام را در تهران می گیرد

مرزبان در گفتگو با راسخون: شاهکار پرسپولیس با قهرمانی آسیا کامل می شود

مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که این تیم شایسته تر از کاشیمای ژاپن برای قهرمانی آسیاست و برانکو با حمایت هواداران جام را در تهران می گیرد.
پنجشنبه، 17 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مرزبان در گفتگو با راسخون: شاهکار پرسپولیس با قهرمانی آسیا کامل می شود

مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که این تیم شایسته تر از کاشیمای ژاپن برای قهرمانی آسیاست و برانکو با حمایت هواداران جام را در تهران می گیرد.
 
علیرضا مرزبان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون با اشاره به کار سخت پرسپولیس در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیمای ژاپن گفت: طبیعتا این دیدار برای نماینده ایران بازی مرگ و زندگی است و اجازه هیچ اشتباهی را بازیکنان ندارند. خیلی مهم است که مربیان وکادر فنی پرسپولیس مدیریت زمان کنند و تحت فشار تیم حریف قرار نگیرند. آنها با 2 گل اندوخته پا به بازی برگشت می گذارند و طبیعی است که کمی بخواهند بازی دفاعی انجام دهند ولی نباید از ضد حملات آنها غافل شد.

دیدار پرسپولیس و کاشیما جنگ واقعی است

وی افزود: به هیچ وجه بازیکنان پرسپولیس نباید در نیمه ی اول اجازه موقعیت و خطر به حریف بدهند. حتی اگر نیمه ی اول مساوی به رختکن رفتند، اشکالی ندارد ولی نیمه ی دوم نیمه مبارزه و جنگ واقعی است. اگر پرسپولیس فقط یک گل بزند، همه چیز عوض می شود و می تواند راحت تر بازی کند. روی نیمه ی دوم باید برنامه ریزی کرد و حریف را تحت فشار قرار داد. مدیریت زمان در نیمه اول خیلی مهم است که نباید به حریف موقعیت دهیم چون در نیمه ی دوم با توجه به اختلاف ساعتی که میان ایران و ژاپن وجود دارد، آنها مشکل بدنی پیدا می کنند و به نفع ما خواهد بود.

پرسپولیس در ژاپن مشکل بدنی نداشت

مربی اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا مشکل ما در بازی رفت مقابل حریف اختلاف ساعت بود یا نه؟ اظهار داشت: پرسپولیس باید از لحاظ بدنی در بازی رفت قوی تر می بود. تیمی که از ارتفاع به سطح دریا می رود، بازی کردن ساده تر است چون گلبولهای سفید خون ما در ارتفاع به طور طبیعی بالاست. پرسپولیس مشکل بدنی در بازی رفت نداشت و فشار تیم حریف وحشتناک بود.

تیم تحت فشار است

مرزبان گفت: چون پرسپولیس بازیکن زیادی روی نیمکت ندارد، دست مربیان و برانکو بسته است. فشار حریف هم در بازی رفت به خصوص در نیمه ی دوم بالا بود. پرسپولیس از لحاظ فنی به خاطر کمبود بازیکن، تحت فشار است و بازیکنان نمی توانند استراحت کنند و مدام در حال بازی اند. نیمکت تیم این قدر قوی نیست که بتواند در همه ی مسابقات به کمک تیم اصلی بیاید. پرسپولیس نه می تواند لیگ و حذفی را از دست بدهد، نه آسیا را آسان بگیرد. این باعث می شود تا در بعضی بازی ها، تیم نتواند مثل همیشه نتیجه بگیرد.

پرسپولیس نباید بی گدار به آب بزند!

وی با اشاره به جو ورزشگاه آزادی در بازی برگشت، ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس با شرایط ورزشگاه آشنا هستند و با کمک هواداران می توانند کاشیما را شکست بدهند. اما تیم حریف با جو فوق العاده سخت آزادی آشنا نیست و کار دشواری دارند. خیلی مهم است که تیم مدیریت زمان داشته باشد و بی گدار به آب نزند. پرسپولیس در دقایق ابتدایی نیمه ی دوم به گل برسد، راحت حریف را با کمک هواداران می برد و قهرمان آسیا می شود.

مرزبان در گفتگو با راسخون: شاهکار پرسپولیس با قهرمانی آسیا کامل می شود

نیمه ی دوم برای کاشیما کُشنده است

مربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: کاشیمای ژاپن تیم آماتور نیست که تحت تاثیر جو قرار بگیرد. آنها تیم حرفه ای و یک دستی دارند که از بازیکنان خارجی خوب هم بهره می برند. بزرگترین مشکلی که خواهند داشت، اختلاف ساعتی است که گریبان گیر آنها می شود. نیمه دوم برای آنها می تواند کُشنده باشد چون پرسپولیس در لیگ قهرمانان نشان داده که در نیمه های دوم می تواند همه کار بکند.

این بازی سرنوشت یک سال را تعیین می کند

مرزبان گفت: پرسپولیس نسبت به کاشیما امتیازات مثبت تری دارد چون در طول مسابقات لیگ قهرمانان نوسان کمتری داشته است. نمی شود هیچ تیمی را با تیم دیگر مقایسه کرد و طبیعی است که کاشیما و السد را نباید با هم قیاس کرد. همیشه در فوتبال تیم بهتر برنده نمی شود. تیمی برنده است که روز خوبش باشد. یقینا در بازی رفت روز خوب پرسپولیس نبود. روز خوب پرسپولیس اگر باشد، می برد و امیدوارم این طور شود. این یک بازی، سرنوشت یک سال را تعیین می کند.

به تیم دوم جام نمی دهند

وی افزود: شاهکار این است که وقتی تیم به فینال رسیده است، باید قهرمان شود. اگر تیم ببازد، چیزی دست پرسپولیس را نمی گیرد. به تیم دوم جام نمی دهند و بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که شاهکار آنها با قهرمانی کامل می شود. آنها باید تلاش کنند که جام بگیرند. این تیم باید قهرمان شود چون یک سال زحمت زیادی کشیدند و الان باید مزد تلاش خود را با قهرمانی بگیرند.

مطمئنم برانکو جام را در تهران حفظ می کند

مرزبان در خصوص پیش بینی خود از فینال برگشت لیگ قهرمانان و تاثیر غیبت سیامک نعمتی، گفت: پرسپولیس شایسته قهرمانی است و شایسته تر از کاشیما چون واقعا بدون جذب بازیکن توانسته تا فینال برسد. معتقدم پرسپولیس 3 بر صفر برنده می شود. این بازی ها طوری است که نبود یک یا دو بازیکن زیاد تاثیری ندارد. البته اگر نعمتی محروم نبود، به نفع پرسپولیس بود ولی این دیدار قطعا همه بازیکنان از جان مایه می گذارند. بازی آخر است و خیلی مسائل در نتیجه گرفتن تیم می تواند دخیل باشد. اگر روز خوب پرسپولیس باشد، شک نکنید که پرسپولیس می تواند جام را در تهران حفظ کند. کاشیما هم به راحتی نمی خواهد جام را از دست بدهد ولی مطمئنم برانکو می تواند یک بار دیگر با کمک هواداران قهرمانی آسیا را بدست آورد.
مصاحبه از سید مجتبی سیدی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.