قول قاضی‌زاده هاشمی به بیماران خاص برای تأمین داروهایشان

وزیر بهداشت گفت: در مراکز جامع خدمات بیماران خاص دارو‌های آن‌ها وجود خواهد داشت و اگر هم در شروع کار کمبود‌هایی باشد، به سرعت رفع می‌شود.
دوشنبه، 21 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قول قاضی‌زاده هاشمی به بیماران خاص برای تأمین داروهایشان
وزیر بهداشت گفت: در مراکز جامع خدمات بیماران خاص دارو‌های آن‌ها وجود خواهد داشت و اگر هم در شروع کار کمبود‌هایی باشد، به سرعت رفع می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از پارسینه، حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه ۸۳ شبکه جامع بیماران خاص و ۵۹ دانشگاه علوم پزشکی افزود: این مراکز برای خدمات رسانی به بیمارانی نظیر مبتلایان به بیماری‌هایی متفاوت از جمله کلیوی، تالاسمی، MS، بیماری عضلانی، متابولیک و بیماری SMA هستند.

وی گفت: آنچه در قانون تصویب می‌شود مربوط به هزینه‌های این دسته از بیماران است و وزارت بهداشت در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست و دولت و مجلس باید آن را تصویب کند؛ در واقع آنچه امروز در کشور مهم است دانش به روز، کسب مهارت و تجهیزات لازم است که باید این موارد جزو اولویت‌ها قرار بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در این بین پیش‌بینی بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است که در این زمینه بسیاری از افراد از جمله خود فرد و والدین نقشی موثر دارند.

وزیر بهداشت گفت: در نوع پیشرفته و شدید بیماری‌هایی مانند تالاسمی، پیشگیری از شدت بیماری بسیار مهم است، در چند دهه گذشته در این راستا موفقیت خوبی داشته‌ایم و باید امکانات لازم را فراهم کنیم؛ هزینه بیماران خاص در برخی موارد چندین برابر هزینه درمانی بیماری‌های معمولی است و باید تا آنجایی که ممکن است به پیشگیری اهمیت دهیم و نظام بهداشتی فراهم شود تا بهتر بتوان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی افزود: دولت و مجلس باید به این بیماران توجه‌ای ویژه داشته باشند و ما باید از به وجود آمدن این بیماری‌ها پیشگیری کنیم، همچنین باید بالاترین استاندارد‌ها رعایت شود که معاونت وزارت بهداشت و درمان کار بزرگی در این راستا انجام داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدوارم بیمه‌ها به درجه‌ای از توانمندی اقتصادی برسند که بتوانند نیاز‌های بیماران را تأمین کنند چرا که برخی از این بیماران با مشکلات جدی روبرو هستند و امیدوارم دولت و مجلس یکبار برای همیشه این مشکل را حل کرده و به یارانه آن‌ها مبلغی اضافه کنند تا نگرانی‌های آن‌ها رفع شود، زیرا این حق عمومی آنهاست.



 

مطالب مرتبط
معجزه؛ تعبیر رهبر انقلاب از عملکرد شهید طهرانی مقدم و همکارانش + دست‌نوشته
رئیس جمهور: کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه یک کار ملی و رکوردشکنی بود
مسحن اژه‎‌ای از صدور حکم محکومیت قطعی برای یک قاضی متخلف به اتهام اخذ رشوه خبر داد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.