بهترین دارو برای سرفه مصرف نکردن دارو است

متخصصان برای التیام سرفه به جای مصرف دارو بدون نسخه، مصرف مایعات و عسل را توصیه می‌کنند.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
بهترین دارو برای سرفه مصرف نکردن دارو است
متخصصان برای التیام سرفه به جای مصرف دارو بدون نسخه، مصرف مایعات و عسل را توصیه می‌کنند.

به گزاش راسخون به نقل از نیویورک تایمز؛ محققان در یک مطالعه جدید در بی‌آم‌جی، شواهدی را درباره اینکه آیا انواع داروهای ضدسرفه و سرماخوردگی می‌توانند برای درمان آب‌ریزش بینی، احتقان و عطسه  موثر باشند و اینکه آیا این داروها مضر هستند یا خیر بررسی کردند.

دکتر میک ون دریل، رئیس واحد مراقبت‌های اولیه دانشگاه کوئیننزلند استرالیا اظهار داشت: «محققان نشان دادند شواهد بسیار ناچیزی دال بر تاثیرگذار بودن این داروها وجود دارد.» به خصوص برای کودکان!
او افزود: «علاوه بر درک این قضیه که هیچ شواهدی تاثیرگذار بودن این دارودرمانی را اثبات نمی‌کند، خانواده‌ها هم نیاز است بدانند که این دارودرمانی عوارض جدی و روشنی برای کودکان‌شان دارد. سازمان غذا و دارو، مصرف داروهای سرفه و سرماخوردگی بدون نسخه را در کودکان زیر 2 سال منع کرده است و آکادمی پزشکی اطفال آمریکا نیز این عدد سنی را افزایش داد و کودکان زیر 6 سال را از مصرف این داروها منع کرد.

دکتر شونا یین، پزشک اطفال و استادیار جمعیت سلامت در مدرسه پزشکی دانشگاه نیویورک، می‌گوید: «خانواده‌ها  با ندادن دارو بدون نسخه به کودکان کمک بزرگی در بهتر شدن آنها می‌کنند. مایعات زیاد بدن کودک را از کم‌آبی محافظت می‌کند و عسل برای سرفه کودکان بالای یک سال مفید است (توجه داشته باشید عسل برای کودکان زیر یک سال به دلیل خطر مسمومیت بوتولیسم توصیه نمی‌شود) . سایر اقدامات از قبیل ایبوپروفن و استامینوفن برای تب و قطره بینی برای احتقان مناسب است.  




 

مطالب مرتبط
علت سردی غیرمعمول دست و پا چیست؟
اولین ویدئوی کانسپت از گوشی تاشوی شرکت سامسونگ منتشر شد/فیلم
مرگ خاموش چیست و چه افرادی را تهدید می‌کند؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.