آیت الله صدیقی: اگر به دنبال پیشرفت، دانش و تقوا هستید آن را در ولایت جستجو کنید| امیرالمومنین گمشده همه اعصار است

رئیس هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه اگر به دنبال پیشرفت ، علم ، پاکی و تقوا هستید آن را در ولایت جستجو کنید، افزود: ولایت امیرالمومنین علی(ع) دریا و ولایت فقیه قطره ای از آن دریا است و قدرت‌طلبی‌ها نمی‌گذارند ولایت فقیه به درستی تبیین شود
يکشنبه، 27 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت الله صدیقی: اگر به دنبال پیشرفت، دانش و تقوا هستید آن را در ولایت جستجو کنید| امیرالمومنین گمشده همه اعصار است
به گزارش روابط عمومی راسخون از خبرگزاری مهر، آیت الله کاظم صدیقی در پنجمین همایش «ولایت، محور اتحاد امت اسلامی» در حوزه علمیه خواهران ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) و هفته وحدت، همدلی و همراهی اهل سنت و تشیع در این همایش را ستود و اظهار داشت: این در کنار هم بودن علما و نخبگان اهل تسنن و اهل تشیع چیزی بی سابقه و از برکات محور بودن اهل بیت(ع)، خون شهدا و ایثارگری ایثارگران و بیانگر نزدیکی فرج است . 
وی گفت: خداوند متعال عالم را یکپارچه خلق کرده و تمام عالم به هم پیوسته و عالم سازمان‌یافته، هدفدار و منظم است و رمز پیوستگی عالم ، تک قطبی بودن آن است.
خداوند در طول تاریخ خلیفه هایی منصوب و با معجزات همراه کرد تا بشر اعتماد کند و به جای جنگ صلح داشته باشد .پروردگار عالم ، انبیا را با چراغ امید و زنگ خطر همراه کرد تا بشریت بیدار شود و حول محور نبی خدا زندگی سعادتمندی را تجربه کند. پیامبران برای رفع اختلاف آمدند و با کَتب آسمانی قوانین الهی را در جامعه تبیین کرده و با اعمال خود الگوسازی می‌کردند. 

امام جمعۀ موقت تهران ادامه داد: خاتم الانبیا که پرونده نبوت با وجود نازنین ایشان مختومه شد، آخرین رسول خدا بود و از آنجایی که باید کتاب آسمانی که بر او نازل شده بود محفوظ می‌ماند ، باید یک حجّت در کنار آن قرار می‌گرفت .

آیت الله صدیقی به تشریح آیه شریفه ثقلین پرداخت و گفت: قرآن و عترت هرگز از همدیگر در هیچ مکان و زمان جدا نمی‌شوند، زیرا کتاب وقتی کتاب است که با عترت همراه باشد و عترت هم وقتی عترت است که با مشعل قرآن جامعه را روشن کند .
وی در ادامه با اشاره به عشق و ارادت اهل سنت کشورهای مصر و ایران نسبت به اهل بیت(ع)، تصریح کرد: بسیاری از اهل سنت کشورمان با حضور درحرم امام رضا (ع) عشق و ارادت خود را به خاندان پیامبر(ص) به نمایش می گذارند .

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر همچنین به بیان فضایل امام علی(ع) پرداخت و افزود:
علی نه تنها به شیعه و مسلمانان بلکه به همه بشریت تعلق دارد و رمزکمال بشریت وگمشدۀ همه اعصار است .
وی امام علی(ع) را راه زندگی ، قانون عدل و داد ، مظهر زهد و عشق به خدا و شاهد نزول آیات قران توصیف کرد و گفت : از همین روست که امروزه شاهد دلدادگی شیعه، اهل سنت و جمع زیادی از مسیحیان به این اسوۀ عدل و داد هستیم .اگر جامعه بشری، علی(ع) را پیدا و از آن حضرت تبعیت می کرد، خدا جهنم را نمی‌آفرید، زیرا جهنم بخاطر دوری ایمان، عدالت، زهد و ارزش های متعالی انسانی است.
وی در بخش دوم از سخنان خود از ولایت فقیه به عنوان امری فطری و قابل فهم برای همه یاد کرد و تصریح داشت : امّا قدرت‌طلبی‌ها نمی‌گذارند که این اصل به‌درستی تبیین شود .
آیت الله صدیقی با اشاره به جنگ اعراب با اسرائیل و شکست آنان گفت: اما زمانی که حزب‌الله با تبعیت از ولایت فقیه با اسرائیل درگیر شد شاهد پیروزی اسلام بودیم و اکنون نیز با حمایت از غزه شاهد ایجاد یک قدرت دیگر در برابر دشمنان هستیم.  
رئیس هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه
اگر به دنبال پیشرفت، علم، پاکی و تقوا هستید آن را در ولایت جستجو کنید، افزود : ولایت امیرالمومنین علی(ع) دریا و ولایت فقیه قطره ای از آن است .امروزه شبکه‌های جهنمی ، قتلگاه جوانان شده است و علمای اهل سنّت و تشیع باید با اتحاد و همدلی و در زیر سایه پرچم ولایت، از جوانان در مقابل این شبیخون و جنگ فرهنگی حفاظت و صیانت کنند .

مرتبط
فایل های چند رسانه ای سخنرانی های آیت الله صدیقی در راسخون
انسان در مسیر تقوا شکوفا می‌شود / اوّلین مرتبه‌ تقوا ترک گناه است
صدیقی: عرفان آیت‌الله بهجت او را از دیگران منقطع نکرد
آیت‌الله صدیقی : مقام معظم رهبری، ادامه‌دهنده راه ولایت هستند
حجت الاسلام صدیقی-(اعمال-انا مدینه العلم و علی بابها)
گزارش تصویری / نماز جمعه تهران - ۲۰ آذر ۹۴



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.