فدراسیون خادم دنبال سیاه نمایی و فرافکنی بود

عباس جدیدی در گفتگو با راسخون: خادم، وزیر ورزش را قبول نداشت

قهرمان اسبق سنگین وزن کشتی آزاد ایران معتقد است که رسول خادم، وزیر ورزش را به حساب نمی آورد و باعث شد تا بالاخره با استعفای او موافقت شود.
يکشنبه، 27 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
عباس جدیدی در گفتگو با راسخون: خادم، وزیر ورزش را قبول نداشت
قهرمان اسبق سنگین وزن کشتی آزاد ایران معتقد است که رسول خادم، وزیر ورزش را به حساب نمی آورد و باعث شد تا بالاخره با استعفای او موافقت شود.

به گزارش راسخون، تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های قهرمانی جهان که به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شد، با سه مدال برنز حسن یزدانی(وزن 86)، علیرضا کریمی(92 کیلوگرم) و پرویز هادی (125 کیلوگرم) با کسب 65 امتیاز بعد از تیم های روسیه، آمریکا، گرجستان، کوبا و ژاپن در رده ششم قرار گرفت.
 
هرچند کشتی آزاد ایران نسبت به دوره قبل این رقابت ها، صعود سه پله ای داشت اما با توجه به استعداد و امکانات کشتی کشور، انتظار کسب نتیجه ای بهتر از آزادکاران می رفت.  البته رسول خادم (رئیس فدراسیون کشتی) این ناکامی را به مشکلات اقتصادی ربط داد و با نامه نگاری از رئیس جمهور خواست تا به وضعیت کشتی سروسامان دهد. هرچند که وی برای دریافت پاسخ نامه ی خود منتظر نماند و از سمت خود استعفا و سلطانی فر هم با آن موافقت کرد.
 
در این رابطه خبرنگار ورزشی راسخون با عباس جدیدی قهرمان سابق کشتی ایران گفتگویی انجام داده است که در ذیل می خوانید:
 
تمرینات غیر اصوالی بدن آزادکاران را مستهلک کرده بود
باید به بچه های تیم خسته نباشید گفت. با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشته بودند، بدنهای آنها مستهلک و کاهیده شده بود. با غیرت کشتی گرفتند اما تمریناتی کرده بودند که بدنهایشان دیگر جواب نمی داد. بچه های کشتی دچار وازدگی شده بودند. تمرینات غیر اصولی باعث شده بود چه از نظر جسمی و چه روحی بی انگیزه شوند و نتوانند توانایی خود را به نمایش بگذارند.

کشتی گیران مقصر نیستند
بچه های آزادکار سربازند و فرمانده به آنها دستور می دهد که چطور مقابل رقبا کشتی بگیرند. آنها تلاش خود را کردند ومقصر نیستند. بدنها طوری سنگین بود که شاداب نبودند. این کشتی گیران سرمایه ما هستند و باید کمک کنیم هرچه زودتر خود را پیدا کنند تا با روحیه و انرژی جدید وارد مسابقات بعدی شوند.

فدراسیون نباید ایجاد توهم می کرد
معتقدم بازهم باید به این فدراسیون تا المپیک 2020 فرصت می دادند تا کار خود را بکنند. امیدوارم تیم جدید بتواند به مشکلات و ضعف های فدراسیون زودتر پی ببرد و این قطار را به ریل برگردانند. فدراسیون قبلی نباید با سیاست حذفی برخورد می کرد و این کارها جواب نمی دهد. باید از تمامیت خواهی دست برمی داشت و به خرد جمعی می رسید. خادم باید از تمام ظرفیت های کشتی مخصوصا مربیان سازنده بهره می گرفت. فدراسیون باید از توهم ایجاد کردن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پرهیز می کرد. هیچ وقت منتقد را به چشم دشمن نمی دید. صدا و سیما هم نباید یک طرفه به قاضی می رفت و میزگردهای خود را طوری ترتیب می داد که موافقان و مخالفان کنار هم بنشینند و مشکلات را بررسی کنند. با "به به و چه چه" چیزی حل نمی شود. 
 
شورای فنی پاسخگو نبود
شاید خادم فکر می کرد که توانایی این را داشت که هم رئیس فدراسیون باشد هم سرمربی کشتی آزاد. شورای فنی هم که با رای قاطع نظر دادند که هیچ کسی، هیچ جنبنده ای و هیچ مربی ای بهتر از آقای خادم نیست که بتواند هم فدراسیون و هم تیم ملی را بگرداند. آنها وقتی تیم ملی نتیجه نمی گرفت هم پاسخگوی انتخابها و تصمیمات خود نبودند.
 
منتظرم رای مجمع غیر قانونی کشتی اعلام شود
من انتخابات و مجمع را غیرقانونی دانستم و آنجا را ترک کردم. به خاطر اینکه اکثر افرادی که در مجمع رای دادند، شامل قانون منع بکارگیری بازنشسته ها و دو شغله ها بودند. همین الان هم پرونده آن مجمع، در قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری مطرح است. بازرسی کل کشور با برگزاری مجمع، اشتباه جبران ناپذیری کرده و باید پاسخگوی آن مجمع غیرقانونی باشد. ما منتظر رای دیوان هستیم و هروقت هم صادر شد، به رای قانون تمکین می کنم. صرف نظر از نتیجه این رای، امیدوارم از این به بعد در فضایی شفاف کشتی را جلو ببرند و واقعیت ها را به مردم نشان دهند. نه این که دنبال یک حربه ای بگردند و هر وقت تیم ملی نتیجه نمی گیرد، به گردن اسرائیل و زمین و زمان بیندازند.
 
خادم سیاه نمایی و فرافکنی می کرد
آقای رئیس جمهور زرنگ باشد، وضع تورم را درست می کند. فقر اقتصادی و بیکاری و اشتغال را درست می کند. ما انتظار نداریم رئیس جمهور بیاید پاسخگوی تمام باخت های ورزشی باشد. نامه نگاری خادم به رئیس جمهور، یک بدعت بدی بود که اگر ایجاد شود، دیگر هیچ فدراسیونی پاسخگوی نتایج خود نخواهد بود. این یک نوع فرافکنی و سیاه نمایی است. این حرکات ملعبه ای می شود برای رسانه های بیگانه و سوء استفاده می کنند و چتر سیاسی روی آن می اندازند. این حرکات آب به آسیاب دشمن ریختن است. خادم با این نامه نگاری ها از مسئولیت شانه خالی کرد. ما نباید خوراک رسانه ای به رسانه های بیگانه بدهیم و دیگران از این موضوعات به نفع خود استفاده کنند. دیدید که بعد از این نامه نگاری استعفا داد و وزیر هم موافقت کرد.
 عباس جدیدی در گفتگو با راسخون: خادم، وزیر ورزش را قبول نداشت
فدراسیون خادم به وزارت ورزش پاسخگو نبود
امیدواربودم  شورای فنی در مورد تصمیماتی که گرفته بود، گزارشی بدهد و به مردم پاسخگو باشد. 2، 3 سال بود وزارت ورزش از فدراسیون کشتی برای نتایج آن، درخواست پاسخگویی کرده بود اما جوابی نشنیده است. امیدوار بودم این بار وزارت از آنها بخواهد تا جوابگو باشند که خادم استعفا کرد. اگر بخواهیم بگوییم آقای وزیر را حساب نمی کرد، برای سلطانی فر بد می شود اما تعبیر این نامه نگاری به رئیس جمهور همین بود. خدا را شکر این دوره به اسرائیل نخوردیم وگرنه هم موضوع آن و هم موضوع اقتصادی را باید رئیس جمهور پاسخ می دادند. ما که نسبت به دوره قبل نتیجه بهتری گرفتیم چون دوره قبل نهم شده بودیم و امسال ششم. دوره قبل که پول بیشتری گرفته بودند. رئیس جمهور دیگر چه پاسخی بدهد؟ اگر پول نمی دادند و بدون دلار می رفتند، اول می شدیم.

فدراسیون از برج عاج پائین نیامد
فدراسیونی ها بباید به خودشان می آمدند و این قدر فرصت سوزی، قهرمان سوزی و مهره سوزی نمی کردند. کشتی ما مربیان سازنده زیادی دارد که آنها دلسرد شدند. به خاطر اینکه 6، 7 سال بود، یک کادر فنی ثابت با فدراسیون خادم کار می کرد. فدراسیون آخر سر از برج عاج پائین نیامد که نیامد. اگر آنها این کار را می کردند شاید می توانستند از بن بست در بیایند. می گویند اگر کسی خواب باشد، می شود او را بیدار کرد اما اگر کسی خودش را به خواب بزند، نه.

از تحقیر شدن کشتی دلم می سوزد
من اصلا چشم داشتی به کشتی و قصد ورود ندارم. دنبال کارهای آکادمیک و دانشگاه هستم ولی به عنوان کارشناس و دلسوز کشتی، دلم سوخت وقتی دیدم کشتی ما این قدر تحقیر می شود.
 
امیدوارم تیم جدید، کشتی را نجات دهد
انتخاب بنی تمیم به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی و انتصاب هایی که وی برای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی داشته است، کمی خوشحالی را به جامعه این رشته مردم پسند برگرداند. امیدواریم که دیگر خاک خورده های کشتی هم وارد گود شوند و دست به دست هم دهند تا این رشته دوباره اوج بگیرد و به روزهای خوب خود برگردد.

مصاحبه از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما