امام جمعه پاوه: ملت ایران ۴۰ سال است که با خون خود معاهده وحدت را امضا کرده است

امام جمعه پاوه گفت: ملت بزرگ ایران ۴۰ سال با خون خود معاهده وحدت را امضا کرد.
پنجشنبه، 1 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام جمعه پاوه: ملت ایران ۴۰ سال است که با خون خود معاهده وحدت را امضا کرده است
امام جمعه پاوه گفت: ملت بزرگ ایران ۴۰ سال با خون خود معاهده وحدت را امضا کرد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر، ماموستا ملاقادر قادری صبح امروز در سی‌امین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه ضمن تبریک هفته وحدت با یادآوری تهدیدات علیه مسلمانان، اظهار داشت: امروز که ۴۰ سال از عمر انقلاب گذشته است، به بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده ایم.

وی افزود: با وجود اینکه برخی جامعه شناسان عمر ۱۸تا ۲۲ سال را برای انقلاب ها در نظر گرفته اند، اما انقلاب ایران بعد از ۴۰ سال همچنان می درخشد.

امام جمعه پاوه با اشاره به تلاش های متعدد دشمنان با جنگ، ترور، محاصره اقتصادی، تهدید و تحریک برای به زانو درآوردن ملت، نقض برجام را یک ظلم بی سابقه علیه ایران با تصور خام فروپاشی انقلاب از سوی دشمنان و در راس آن آمریکا دانست.

ماموستا قادری با تقدیر از ایستادگی مسئولان نظام در برابر تهدیدات آمریکا، گفت: ما آل سعود نیستیم که با ما مثل اسباب بازی رفتار کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا محل اعتماد نیست و عراق و سوریه برای ما یک درس است و اجازه نمی دهیم در ایران دخالت کنند.

وی افزود: آمریکا همواره در روشن کردن آتش جنگ در جهان ید طولانی دارد اما در خاموش کردن آتش این جنگها در دنیا عاجز است.

امام جمعه پاوه گفت: قرن بیستم قرن استعماری بود که اراضی و انسان را به خدمت می گرفتند، اما قرن فعلی قرن استعمار جدید است و امروز دیگر کاری به زمین و انسان ندارند و با فکر انسان کار دارند.

این عالم اهل سنت بیان داشت: آنها با به خدمت گرفتن تفکر انسان همچون تفکر داعشی برای پیشبرد اهداف خود از آنها استفاده می کنند به ویژه در مورد ایران از هفت طریق وارد شده اند.

وی سپس به این موارد اشاره و مبارزه مستمر با آداب ملی و سنن، ترویح آداب استعماری خود، ترور افراد ذی نفوذ فرهنگی اجتماعی، ترویج ابتذال، تضعیف و شکستن حریم خانواده، تفرقه افکنی و خلق افراد فاقد غیرت ملی و مذهبی برای دست نشانده آنها شدن را از این موارد عنوان کرد.

ماموستا قادری تصریح کرد: دشمنان در مناطق مرزی در حال پیاده سازی نرم این اهداف هستند و باید هوشیار باشیم به بهانه شادی تقویت فرهنگ فریب نخوریم.

وی افزود: ما شیعه و سنی در ایران و استان هزاران سال در کنار هم بودیم و در طول چهار دهه علی رغم توطئه و تحریک های عدیده، مردم با خون خود وحدت را امضا کرده اند.

ماموستا قادری با بیان اینکه جوانان ما در هشت سال دفاع با خون خود در جبهه ها و امروز هم در همان راه حافظ انقلاب هستند، ادامه داد: وحدت از دستورات الهی و تاکیدات پیامبر (ص) و توصیه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و این در کنار هم بودن به نغع ماست.

امام جمعه پاوه اشاره ای به دیدگاه های موجود در مورد رابطه شیعه و سنی داشت وگفت: دیدگاه اعتدال و در کنار هم حرکت کردن یکی از این دیدگاه هاست، دیدگاه دوم تکفیر و خدمت به دشمنان است و این دیدگاه خدمت به دشمن است.

وی با تصریح اینکه از خشونت، افراط و تفریط بی‌زاریم، گفت: امروز ملت ما با دو جنگ اقتصادی و فرهنگی روبروست، علما باید در مقابل هجمه فرهنگی ایستادگی کرده و مسئولان در جهت تامین نیازهای معیشتی مردم بکوشند.

امام جمعه پاوه بیان داشت: اهل سنت برای پاسداری از انقلاب ۱۵۰۰ شهید داده و این برای اثبات دوستی و برادری ما کافی است.




 

مطالب مرتبط
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: اتحاد شیعه و اهل سنت توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی می‌کند
«هفته وحدت» چگونه نام‌گذاری شده است؟
دلایل متوقف شدن نام‌نویسی زائران عتبات چیست؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.