آخرین وضعیت زلزله‌زدگان از زبان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از اسکان اضطراری 590 خانواده در روستاهای نزدیک به کانون زلزله خبر داد و گفت: میزان خسارت زلزله ظرف 72 ساعت برآورد خواهد شد.
سه‌شنبه، 6 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آخرین وضعیت زلزله‌زدگان از زبان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از اسکان اضطراری 590 خانواده در روستاهای نزدیک به کانون زلزله خبر داد و گفت: میزان خسارت زلزله ظرف 72 ساعت برآورد خواهد شد.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا؛ جلیل بالایی با بیان اینکه آرامش به شهرهای زلزله‌زده بازگشته، اظهار کرد: 590 خانوار در 12 روستای نزدیک به کانون زلزله شامل چهار روستا در قصرشیرین و هشت روستا در گیلانغرب نیازمند خدمات اولیه اسکان و امداد بودند.

وی از توزیع 590 تخته چادر بین خانوارهای این روستاها خبر داد و افزود: اقلام غذایی 72 ساعته نیز بین این خانواده‌ها توزیع شده است.

بالایی بیان کرد: تمهیدات لازم برای تامین سوخت و وسایل گرمایشی این خانواده‌ها نیز اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این زلزله هیچ فوتی و یا فرد گرفتار در آوار نداشتیم، خاطرنشان کرد: هیچ موردی از ریزش سقف خانه‌ها وجود نداشت.

به گفته این مسئول، خانه‌هایی که بعد از زلزله سال گذشته بازسازی شدند، در زلزله دو شب پیش آسیبی ندیدند و فقط خانه‌های قدیمی که مقاوم‌سازی نشده بودند نیازمند تعمیر هستند.

بالایی اظهار کرد: قرار است برآورد دقیق واحدهای آسیب دیده با همکاری بنیاد مسکن ظرف 72 ساعت مشخص شود و پس از آن سراغ تشکیل پرونده و تامین منابع برای تعمیر واحدهای آسیب دیده خواهیم رفت.

وی درباره زیرساخت‌های شهرهای آسیب دیده نیز گفت: اکنون وضعیت آب، برق، گاز و ارتباطات در این شهرها پایدار است.

بالایی با اشاره به کدورتی که در منابع آب برخی شهرها به دلیل زلزله ایجاد شده بود نیز  عنوان کرد: با مدیریت منابع آب هیچگونه کدورت آبی وارد شبکه نشد و اکنون مشکلی برای تامین آب مردم وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه زمان رفع کدورت منابع آب قابل پیش‌بینی نیست و به میزان پس‌لرزه‌ها بستگی دارد، یادآور شد: کدورت آب در شهرهای کرند غرب، ریجاب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، بخشی از شهر ازگله و تعدادی از روستاها پیش آمد.

وی تاکید کرد: برق تمام شهرها و روستاهای زلزله زده نیز برقرار است.

بالایی با اشاره به مراجعه بیش از 700 نفر به مراکز درمانی در پی وقوع این زلزله، یادآور شد: این آمار بیانگر تعداد مصدومین نیست و افرادی که به هر نوعی از زلزله آسیب دیده بودند به مراکز درمانی مراجعه کردند که فقط 37 نفر آنها نیازمند خدمات تخصصی و اعزام بودند و از این تعداد نیز 18 نفر تا عصر روز گذشته ترخیص شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همیشه امکان بروز زلزله وجود دارد و فقط باید تاب‌آوری خود را در برابر آن بالا ببریم، افزود: تنها راه مقابله با زلزله یادگیری شیوه مدیریت حادثه خصوصا در درون خانواده‌ها است.

بالایی معتقد است، برای کاهش هزینه‌های ناشی از زلزله باید خانواده‌ها به سمت بیمه منازل و ساختمان‌های خود بروند.




 

مطالب مرتبط
اینفوگرافی/جزئیات نحوه نام‌نویسی کارت سوخت المثنی
آخرین وضعیت خدمت رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه + آمار پس‌لرزه‌ها
سیل و برف در ۱۹ استان کشور /۵ هزار نفر امدادرسانی شدند/4 نفر مفقود شده‌‎اند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.