محسن غفاری، مدیر پیام‌رسان «‌ایتا» در بازدید از راسخون:

در فضای مجازی باید انقلابی صورت بگیرد | وام حمایت 5 میلیارد دولت را نگرفتیم

محسن غفاری؛ مدیرعامل پیام‌رسان «‌ایتا» با حضور در پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون و مرکز فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه ضمن بازدید از راسخون، برنامه های پیش رو و چشم اندازها و دغدغه های ایتا را تشریح کرد.
شنبه، 17 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا فرزین
موارد بیشتر برای شما
در فضای مجازی باید انقلابی صورت بگیرد | وام حمایت 5 میلیارد دولت را نگرفتیم
به گزارش روابط عمومی راسخون محسن غفاری؛ مدیرعامل پیام‌رسان «‌ایتا» با حضور در پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون و مرکز فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه ضمن بازدید از راسخون، برنامه های پیش رو و چشم اندازها و دغدغه های ایتا را تشریح کرد.

محسن غفاری؛ مدیرعامل شرکت "اندیشه یاوران تمدن امروز" در این بازدید عنوان کرد؛ متاسفانه الان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به لجن زاری تبدیل شده اند که
خیلی ها حاضر نیستند این فضا را در اختیار خانواده های خود قرار دهند. سال گذشته در جلسه ای به برخی مسئولان گفتیم اینستاگرام را ببندید؟ گفتند می خواهیم تلگرام را ببندیم! گفتم این کار را نکنید، اول اینستاگرام را ببندید، اینستاگرام هنوز بزرگ نشده می شود جلوی عمومی تر شدن آن و ورود به زندگی  مردم را گرفت، فیس بوک و توییتر در ایران فیلتراست و فقط مخاطب تخصصی دارد، اما اینستاگرام بدلیل در دسترس بودن روی سبک زندگی مردم تاثیر می گذارد و این خطرناک است.
در فضای مجازی باید انقلابی صورت بگیرد | وام حمایت 5 میلیارد دولت را نگرفتیم
در فضای مجازی باید انقلابی صورت بگیرد
مدیر ایتا تصریح کرد در فضای مجازی باید انقلابی صورت بگیرد، برخی مدیران شناختی از این فضا ندارند.
محسن غفاری در خصوص رویکردهای دولتی در حمایت از پیام رسان های داخلی عنوان کرد؛
ما در ایتا وام حمایت از پیام رسان ها را بدلیل بهره هشت درصدی نگرفتیم و این جریان را قبول نداشتیم، حمایتی هم که اعلام می کنند واقعی نیست اما واقعا دنبال این هستیم که حمایت از دو پیام رسانی که اعلام شده عملیاتی شود، چون برداشت ما این است که اینها به مرور دارند پیام رسان های داخلی را از دورخارج می کنند.
حکومت فضای مجازی ما دست بیگانه است
غفاری در خصوص مدیریت فضای مجازی ما توسط سرویس های خارجی عنوان کرد: الان حکومت فضای مجازی ما دست بیگانه است. تلگرام بر خلاف فیس بوک، اینستاگرام، گوگل و خیلی ها هیچ درآمدی ندارد، واقعا این مجموعه چطور دارد ارتزاق می کند؟ قطعا جز با فروش اطلاعات نیست. اما بعضی مدیران ما متاسفانه اینها را نمی فهمند یا اهمیت نمی دهند.
غفاری با توجه به اینکه لازم است یک پیام رسان، امنیت و فضای مناسب برای حضور خانواده ها را فراهم کند، عنوان کرد؛ در پیام رسان ایتا فضای فرهنگی حاکم است، و ما دنبال آرامش خاطر خانواده ها هستیم هر چند ما در محتوای کانال ها دخالت نداریم اما به جد جلو ترویج پورنو، خشونت و کودک آزاری را می گیریم.
در فضای مجازی باید انقلابی صورت بگیرد | وام حمایت 5 میلیارد دولت را نگرفتیم
راسخون یکی از بزرگترین موقوفه‌های فضای مجازی کشور است
حجت الاسلام مقداد افروغ؛ سردبیر راسخون در این بازدید عنوان کرد: راسخون یکی از بزرگترین موقوفه های فضای مجازی کشور است، اما بدنبال چشم اندازهای جدیدی است که بتواند تاثیرگذاری جدید مناسب فضای مجازی خود را احیا کند.
وی در خصوص ضعف‌های اطلاع رسانی در ایران خصوصا در موضوع وقف عنوان کرد:
فضای مجازی بستر مناسبی است تا مردم از خدمات ارزشمند در این حوزه مطلع شوند، خیلی از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های مطرح دنیا براساس مفهومی که در دین اسلام به  آن وقف می گوییم، اداره می شوند. این نگاه می تواند در فضای مجازی تاثیر بیشتری در گسترش امور عام المنفعه و خیریه داشته باشد.
در فضای مجازی باید انقلابی صورت بگیرد | وام حمایت 5 میلیارد دولت را نگرفتیم
فرهنگ اگر مبتنی بر اقتصاد نباشد نمی تواند موفق باشد
سردبیر راسخون عنوان کرد: اکثرکسانی که کار فرهنگی می کنند به اقتصاد فرهنگ بی توجه اند و این برایشان ایجاد مشکلاتی کرده است، خیلی از سایت ها و مجموعه هایی که خوب ظاهر شدند به خاطر مشکلات اقتصادی امروز مجبور شدند کارشان را رها کنند.
حجت الاسلام افروغ درخصوص فرهنگ سازی وقف فضای مجازی یادآور شد؛ باید سعی کنیم خیرین تشویق به وقف برای کار در فضای مجازی بشوند، مثلا در وقف ترویج قرآن، نشر معارف اهلبیت سلام اله علیهم، مباحث اجتماعی و فرهنگی و... بعنوان مثال: مساله فقط وقف ترویج مصحف فیزیکی قرآن نیست. بلکه ترویج مجازی  آموزش، الحان، مفاهیم قرآن و فرهنگ قرآنی را هم شامل می شود.

 
هشتک های داغ 24 ساعت گذشته مزیت خوبی در ایتا است
در این جلسه حجت الاسلام محمدحسین امین؛ معاون محتوا و مسئول تحریریه راسخون با اشاره به امکانات و مزایای پیام رسان ایتا نسبت به دیگر پیام رسان های داخلی، شبیه بودن محیط ایتا به تلگرام و امکان مشاهده هشتک های داغ کاربران در 24 ساعت گذشته، امکان تب بندی و سرعت ارسال و دریافت اطلاعات را از مهمترین مزایای این پیام رسان برشمرد.
همچنین در زمینه تعامل محتوایی و نرم افزاری با ایتا و زیر مجموعه ها این پیام رسان، مذاکراتی صورت گرفت.

 

مرتبط
فیروزآبادی : پیام‌رسانهای "بله" و "ایتا" منتخب مردم است و حمایت می‌شوند
۷ پیام‌رسانی که در ارزیابی‌های فنی و امنیتی نمره قبولی گرفتند
پیام رسان داخلی یا خارجی، مسئله این است



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.