مستند «آیت‌الله»؛ روایتی سیاسی از زندگی «آیت‌الله خوئی»

مستند «آیت الله» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدمصطفی موسوی تبار روایتی از زندگی سیاسی آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خوئی را به تصویر کشیده است.
دوشنبه، 19 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مستند «آیت‌الله»؛ روایتی سیاسی از زندگی «آیت‌الله خوئی»
مستند «آیت الله» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدمصطفی موسوی تبار روایتی از زندگی سیاسی آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خوئی را به تصویر کشیده است.

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، مستند «آیت الله» که روایتی سیاسی از زندگی آیت الله خوئی را در قالب مستند پرتره به تصویر کشیده است در جشنواره سینما حقیقت رونمایی خواهد شد.

در این مستند جنبه های علمی «آیت الله خوئی»، شاگرد پروری، تلاش ایشان در جهت حفظ حوزه نجف به عنوان میراث شیعیان و شبهه اختلاف آیت الله با امام خمینی (ره) را در قالب مستند پرتره روایت کرده است.

سید ابوالقاسم موسوی خوئی (۱۲۷۸-۱۳۷۱هجری شمسی)، مرجع تقلید پرنفوذ شیعه، رجالی و نویسنده مجموعه ۲۳ جلدی معجم رجال الحدیث و همچنین صاحب اثر تفسیری البیان فی تفسیر القرآن بود.

او در طول ۵۰ سال تدریس، یک دوره کامل درس خارج فقه و شش دوره درس خارج اصول فقه را تدریس کرده و یک دوره کوتاه هم به تدریس تفسیر قرآن پرداخت.

عالمانی از جمله سید محمدباقر صدر، میرزا جواد تبریزی، سید علی سیستانی، حسین وحید خراسانی، سید موسی صدر و سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، شاگردان آیت الله خوئی معرفی شده‌اند.

مستند «آیت الله» امروز دوشنبه 19 آذر ماه در ساعت 20 در جشنواره سینما حقیقت برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد.

این تازه ترین محصول سازمان هنری رسانه ای اوج به کارگردانی سید مصطفی موسوی تبار به ابعاد مختلف زندگی آیت الله خوئی پرداخته است.

موسوی تبار پیش از این با مستند «وطنم» به ادیان مختلف در ایران پرداخته بود که با واکنش های مختلف از سوی هنرمندان و اهالی رسانه روبه‌رو شده بود.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 18 آذر در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران آغاز شده و تا 25 آذرماه 1397 ادامه خواهد داشت.




 

مطالب مرتبط
جلال غفاری قدیر رئیس شبکه افق شد + سوابق
شیرازی بودن از نشان شوالیه بزرگ‌تر است / سلبریتی که شهروندی شیراز را به فرانسه ترجیح داد! + فیلم
سینمای «مستند» تصویر واقعی روزگار ما است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.