آمدن قطبی کیفیت لیگ را بالا می برد

محمد نصرتی در گفتگو با راسخون: هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده ام

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس گفت: هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده ام و به احتمال زیاد برای تیم دسته اولی "گل ریحان البرز"(اکسین) بازی خواهم کرد.
دوشنبه، 19 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
محمد نصرتی در گفتگو با راسخون: هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده ام
مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس گفت: هنوز از فوتبال خداحافظی نکردم و به احتمال زیاد برای تیم دسته اولی "گل ریحان البرز"(اکسین) بازی خواهم کرد.
 
به گزارش راسخون، محمد نصرتی مدافع سرشناس فوتبال ایران به عنوان مربی موقت جانشین فراز کمالوند در تیم اکسین البرز شد و توانست بعد از 7 هفته ناکامی در کسب پیروزی، مقابل ملوان در انزلی یک تساوی بگیرد و خونه به خونه را شکست دهد. همه تصور می کردند که او از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اما خودش می گوید آمادگی بدنی خوبی دارد و از وقتی مجتبی حسینی به عنوان سرمربی کارش را در این تیم شروع کرده، از او خواسته تا هم به عنوان بازیکن و هم کمک مربی کمک حالش باشد.
 
محمد نصرتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص وضعیت تیم دسته اولی اکسین البرز، کیفیت لیگ برتر فوتبال، بازگشت افشن قطبی به فوتبال ایران، وضعیت پرسپولیس و شرایط تیم ملی صحبت کرد که در ادامه می آید:
 
از شرایط تیم اکسین بگو. چه اتفاقی افتاد که سرمربی دائمی انتخاب نشدی؟
خدا را شکر شرایط خوبی داریم و تیم توانسته راه خود را پیدا کند. بازیکنان خوبی داریم و با تقویت در یکی دو پست می توانیم یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشیم. در لیگ یک مدعیان زیادی هستند و کیفیت تیم ها هم بالاست. به هرحال شاهین بوشهر، مس کرمان، گل ریحان البرز و گل گهرسیرجان دنبال صعود هستند. من هم چون مدرک A نداشتم، نمی توانستم به عنوان نفر اول باشم. از وقتی هم که به عنوان مربی بعد از فراز کمالوند انتخاب شدم، توانستیم یک مساوی ارزشمند از ملوان در انزلی و یک برد خوب مقابل خونه به خونه بیاوریم.
 
جریان اینکه اکسین تغییر نام داد و قرار است در ادامه ی لیگ یک با نام گل ریحان به فعالیت ادامه دهد، چیست؟
دلیل خاصی ندارد. از وقتی که مالکیت تیم و اسپانسر عوض شد، قرار است که بعد از طی شدن مراحل اداری و ثبت شرکت، سازمان لیگ اسم گل ریحان البرز را جایگزین اکسین کند.
 
حالا که وارد دنیای مربیگری شدی، از فوتبال بازی کردن کنار کشیدی؟
نه من هنوز به صورت رسمی از فوتبال بازی کردن خداحافظی نکردم. از روی که مجتبی حسینی به عنوان سرمربی گل ریحان انتخاب شده، به من گفت که فوتبال بازی کنم. فکر می کنم یکی دو هفته ی دیگر در کنار دستیاری، برای تیم بازی هم بکنم. به هرحال فکر می کنم آمادگی بدنی خوبی دارم و می توانم به تیم به عنوان بازیکن هم کمک کنم.
 
کیفیت لیگ برتر فوتبال را چطور ارزیابی می کنی؟
به نظرم لیگ برتر خیلی کیفیت بالایی دارد و تیم های پرسپولیس و سپاهان و تراکتورسازی مدعی قهرمانی هستند. البته استقلال هنوز راه نیفتاده و باید دید در ادامه لیگ چه اتفاقی برای آنها می افتد. فکر می کنم با همه ی این شرایط بازهم پرسپولیس شانس اول قهرمانی باشد و اتفاق خاصی نیفتد، بازهم قهرمان شوند. پرسپولیس با همه ی شرایط سختی که داشت، توانسته خود را بین تیم های مدعی حفظ کند. واقعا سخت است که یک مربی بتواند بازیکنان را در حالی که همه از فیکس بودن خود مطمئن هستند، در تمرینات باانگیزه نگه دارد. برانکو این قدر مربی بادانش و بزرگی هست که توانسته همه ی بازیکنان را سرحال و باانگیزه در هر 3 جام نگه دارد و واقعا کار راحتی نیست. من چون با برانکو کار کردم می دانم چه مربی بزرگ و جنتلمنی هست. به نظرم برانکو بهترین مربی خارجی است که بعد از انقلاب وارد فوتبال ایران شده.
 محمد نصرتی در گفتگو با راسخون: هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده ام
افشین قطبی هم سرمربی فولاد خوزستان شد و به ایران آمد. شما در پرسپولیس با این مربی کار کردی و خاطره خوشی داری. نظرت از حضور دوباره این مربی در فوتبال ایران چیست؟
واقعا خوشحالم که قطبی به ایران آمد. به هرحال وقتی یک مربی هم از لحاظ فنی و هم میزان محبوبیت خوب باشد، باعث می شود تا کیفیت لیگ بالا برود. به نظرم فولاد گزینه ی خوبی انتخاب کرد و مطمئن باشید که هواداران این تیم هم بیشتر از قبل به ورزشگاه می روند. او مربی محبوب و از لحاظ فنی خیلی خوب است و ورود چنین مربیانی می تواند لیگ را جذاب کند. او کارنامه ی خوبی در پرسپولیس و تیم ملی دارد.
 
جلال حسینی هم از تیم ملی خداحافظی کرد.
به جلال حسینی خسته نباشید می گویم. او همبازی من در تیم ملی بود و خیلی برای فوتبال ملی زحمت کشید. به نظرم با سختی هایی که کشید، حقش بود و شرایطش را هم داشت که دومین جام جهانی خودش را هم تجربه کند. به هرحال با نظر کی روش نرفت. امیدوارم سید جلال در ادامه ی زندگی خودش موفق باشد.
 
گفتگو از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.