حضور نمایندگان اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس/ نمایندگان سه استان دیگر در مجلس تجمع کردند

جلسه علنی امروز با ورود نمایندگان اصفهان با حاشیه هایی همراه شد.
چهارشنبه، 28 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حضور نمایندگان اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس/ نمایندگان سه استان دیگر در مجلس تجمع کردند
جلسه علنی امروز با ورود نمایندگان اصفهان با حاشیه هایی همراه شد.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته مجلس جلسات پر حاشیه‌ای را پشت سر گذاشته است و این بار بر سر موضوع آب حاشیه‌ای دیگری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 آذر ماه) ایجاد شد.

صبح بعد از آغاز جلسه علنی، امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس بعد از قرائت اسامی نمایندگان غایب اعلام کرد که نمایندگان اصفهان غیر از آقای بختیار غایب هستند اما پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به وی اظهار کرد: «نماینده اصفهان، غایب نیستند، امروز صبح جلسه‌ای داشتند و مشکلشان حل شده‌است».

بعد از بیان این سخنان تعدادی از نمایندگان به منظور دعوت از نمایندگان اصفهان به صحن علنی خارج شدند و در نهایت ساعت 9:15 دقیقه نمایندگان اصفهان وارد جلسه علنی شدند؛ اما با ورود آنها تعدادی از نمایندگان معترض در اطراف پزشکیان و در جایگاه هیئت رئیسه مجلس جمع شدند.

این نمایندگان معترض از حوزه‌های انتخابیه شهرهای جنوبی، چهار محال و بختیاری و کهکلویه و بویراحمد بودند و اعتراضشان به حل مشکل آب نمایندگان اصفهان از طریق استعفا بود و آنها معتقدند با افتتاح و حل مشکل آبی استان اصفهان چندین استان دیگر در معرض خشکسالی قرار خواهند گرفت.

اعتراض و صدای فریاد تعدادی از این نمایندگان حدود 10 دقیقه‌ای در همان جایگاه هیئت رئیسه به طول انجامید و در نهایت پزشکیان برای توضیح این شرایط و همچنین تذکری به دولت گفت: اگر دولت به دلیل استعفای نمایندگان اصفهان بخواهد امتیازی دهد، استان‌های دیگری هم به این شکل اعتراض خواهند کرد.

وی ادامه داد: دولت نباید خارج از چارچوب قانون امتیازی دهد و باید بر اساس عدالت تصمیم بگیرد.

نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: مشکل آب برای کل کشور است و بر اساس صحبت‌ها، نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس گرفته‌اند اما دولت باید در چارچوب عدالت تصمیم بگیرد و خارج از این موضوع مجلس با دولت دچار تنش خواهد شد.

با سخنان پزشکیان بار دیگر جو مجلس آرام شد و نمایندگان معترض به سمت جایگاه خود باز گشتند.




 

مطالب مرتبط
دومین نشست غیرعلنی مجلس برای نماینده سراوان/ واکاوی علت انتشار فیلم محرمانه
وزیر اطلاعات: سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه مستقیم علیه امنیت ایران وارد عمل شده‌اند
نیروهای جهاد دانشگاهی، روحیه «ما نمی‌توانیم» را شکست دادند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.