متهم شدن 700 کشیش آمریکایی به آزار جنسی کودکان

تحقیقات دفتر دادستان کل یکی از ایالت‌های آمریکا نشان می‌دهد نزدیک به ۷۰۰ نفر از کشیش‌ها در این ایالت به آزار جنسی کودکان متهم شده‌اند.
پنجشنبه، 29 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
متهم شدن 700 کشیش آمریکایی به آزار جنسی کودکان
تحقیقات دفتر دادستان کل یکی از ایالت‌های آمریکا نشان می‌دهد نزدیک به ۷۰۰ نفر از کشیش‌ها در این ایالت به آزار جنسی کودکان متهم شده‌اند.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، نزدیک به ۷۰۰ کشیش در ایالت «ایلینوی» آمریکا به سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم شده‌اند. این رقم، بسیار بیشتر از آن چیزی است که کلیسای کاتولیک قبلاً فاش کرده بود. 

«لیسا مادیگان»، دادستان کل ایالت ایلینوی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد تحقیقات دفتر او نشان می‌دهد شمار واقعی موارد سوءاستفاده کشیش‌ها از کودکان از ۱۸۵ مورد که کلیسای کاتولیک قبلاً به آن اعتراف کرده بود بسیار بیشتر است. 

نتایج اولیه تحقیقاتی که دفتر این دادستان از ماه اوت کلید زده نشان می‌دهد دست‌کم ۶۸۵ کشیش به این جرم متهم شده‌اند. مادیگان در بیانیه‌ای از عملکرد کلیسا در مدیریت موارد مربوط به ادعاهای تعرض جنسی به کودکان انتقاد کرده است. 

در بیانیه این دادستان که خبرگزاری فرانسه آن را گزارش داده آمده است: «مراحل اولیه این تحقیقات نشان می‌دهند که کلیسای کاتولیک قادر به نظارت بر خودش نیست.»

ایالت ایلینوی تحقیقات درباره این موضوع را پس از آن آغاز کرد که دیوان عالی ایالت «پنسیلوانیا» در گزارشی ماه اوت افشا کرد بیش از  ۳۰۰ کشیش کاتولیک در ۷۰ سال گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ کودک را مور آزار جنسی قرار داده‌اند و کلیسای کاتولیک در تمام این سال‌ها پرونده‌های این تخلفات را پنهان کرده است.




 

مطالب مرتبط
حمله پلیس آلمان به مسجدی در برلین آلمان + تصاویر
حمله نژادپرستانه به یک دختر سوری مسلمان در آمریکا + فیلم
کارگران مسلمان شرکت «آمازون» به شرایط کاری اعتراض کردند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.