رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امورخیریه خبر داد

برنامه‌ریزی مدیریت جدید برای تحول چشمگیر در مأموریت‌های سازمان اوقاف/ اهتمام ویژه به امور خیر و سهم وقف در مسائل اجتماعی

رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف گفت: در دوره جدید مدیریت این سازمان، اهتمام ویژه به سهم وقف در مسائل اجتماعی و تحولات چشمگیر در مأموریت‌ها مد نظر قرار دارد.
يکشنبه، 16 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه‌ریزی مدیریت جدید برای تحول چشمگیر در مأموریت‌های سازمان اوقاف/ اهتمام ویژه به امور خیر و سهم وقف در مسائل اجتماعی
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اوقاف استان قم که در مجتمع فرهنگی اوقاف جنب امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد اظهار کرد: در دوره مدیریت جدید سازمان اوقاف که حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب منصوب شده‌اند، فصل نوینی در فعالیت‌های پیش رو گشوده شده است.
وی افزود: در مدیریت جدید، توجه ویژه‌ای به نقش وقف در مسائل اجتماعی و فرهنگی صورت خواهد گرفت؛ اگر بتوانیم به یاری دولت‌ها در تحقق منویات واقفان با نگاه نوین و رعایت وجهه شرعی، مشارکتی جدی داشته باشیم می‌توانیم بسیاری از دغدغه‌های شهرنشینان و روستانشینان را برطرف کنیم.


استفاده از فناوری‌های نوین برای تحقق مأموریت‌های سازمان اوقاف
رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه رئیس این سازمان مصمم است حداکثر بهره‌وری و بهره‌برداری را از دانش و فناوری‌های موجود داشته باشد گفت: این کار با هدف ایجاد تحولی چشمگیری در تحقق مأموریت‌های سازمان اوقاف صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: سازمان اوقاف تاکنون بیشتر در زمینه موقوفات وارد عمل شده ولی در زمینه امور خیریه، یا کاری صورت نگرفته یا اگر کاری انجام شده به صورت چشمگیر نبوده است اما در دوره جدید، سامان‌بخشی امور خیریه و ورود به این بخش به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
روحانی‌نژاد توسعه وقف را یکی از برکات فعالیت مبلغان حوزه علمیه و نگاه ژرف و اندیشمندانه مراجع عظام تقلید و اساتید حوزوی دانست و گفت: افراد متمکن با توصیه همین بزرگان، گام‌های بزرگی برای توسعه وقف برداشته‌اند و انتظار این است که این توصیه‌ها و تشویق‌ها همچنان ادامه یابد.

وقف بهترین شیوه انجام کار خیر است
رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قرآن کریم انسان‌ها را به کار خیر و انفاق دعوت کرده است افزود: بهترین شیوه این کار، وقف است که آثاری ماندگار برای جامعه امروز و فردا خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این مراسم برای تکریم و قدردانی از عزیزی برگزار شده که چهار سال، مدیریتی پرتلاش، با انگیزه و شبانه‌روزی داشته است، از مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم در اداره کل اوقاف استان قم رضایت داریم و از وجود وی در سازمان اوقاف و در پست‌های دیگر استفاده خواهیم کرد.
روحانی‌نژاد با اشاره به مشورت و همفکری برای انتخاب مدیرکل جدید اوقاف استان قم گفت: در نهایت به حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری رسیدیم که تجربه و سابقه درخشانی در انجام فعالیت‌های فرهنگی دارد و علاوه بر اینکه در برخی استان‌ها به عنوان مدیرکل مشغول انجام وظیفه بوده، در سطح ملی هم به عنوان معاون سازمان تبلیغات اسلامی دارای تجارب گسترده‌ای است.
رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امیدواریم با مدیریت جدید، شاهد تحولات چشمگیر فعالیت‌های اداره کل اوقاف استان قم باشیم.
وی با بیان اینکه از همه همکاران و کارکنان اوقاف استان قم می‌خواهیم جدی‌تر و فعال‌تر از گذشته، مدیرکل جدید را یاری کنند گفت: آرزومندیم در دوره جدید به استراتژی و اهداف جدیدی که مد نظر داریم دست یابیم و از مراجع عظام تقلید، دستگاه‌ها و نهادهای استان هم درخواست می‌کنیم مدیرکل جدید را در انجام وظایف و مأموریت‌ها یاری کنند.

 

مرتبط
حجت‌الاسلام اسکندری به عنوان مدیرکل اوقاف استان قم معرفی شد
اولین اجلاسیه خادمین حماسه ساز سامرا فردا در قم برگزار می شود



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.