عربستان رقیب ایران است نه کره و ژاپن!

بهتاش فریبا در گفتگو با راسخون: عراق را در بازی انتقامی می بریم

پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه استقلال معتقد است سخت ترین بازی ایران تا نیمه نهایی، مقابل عراق خواهد بود و ملی پوشان می توانند با توجه به توانایی که دارند، هم انتقام شکست دوره قبل جام ملت ها را بگیرند و هم سرگروه شوند.
سه‌شنبه، 25 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
بهتاش فریبا در گفتگو با راسخون: عراق را در بازی انتقامی می بریم
پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه استقلال معتقد است سخت ترین بازی ایران تا نیمه نهایی، مقابل عراق خواهد بود و ملی پوشان می توانند با توجه به توانایی که دارند، هم انتقام شکست دوره قبل جام ملت ها را بگیرند و هم سرگروه شوند.
 
بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی جام ملت های آسیا، اظهار داشت: جا دارد این بردهای روحیه بخش را به همه ی ملت ایران و فوتبالدوستان تبریک بگویم. بازی با یمن راحت بود و در واقع برای ملی پوشان ما حکم بازی تدارکاتی و تمرینی داشت ولی می دانستم در بازی با ویتنام کار سخت تری داریم چون آنها در حملات سرعتی بودند. آنها خیلی خوب جمع می شدند و وقتی توپ را می گرفتند، به سرعت با پاس های بلند سعی داشتند تا ایجاد موقعیت کنند.
 
مقابل ویتنام خودخواه بودیم
وی افزود: در بازی با ویتنام هم اگر مثل بازی اول، زود به گل می رسیدیم، قطعا پرگل تر می بردیم ولی در بازی دوم، دو نکته به چشمم آمد. اول اینکه تا به حال سابقه نداشته در تیم تحت هدایت کی روش، کسی در زدن گل خودخواهی به خرج دهد. این مسئله را در بازی با ویتنام اولین بار دیدم. بازیکنان ما مقابل این حریف خودخواه بودند و هرکس می خواست خودش گل بزند. مسئله ی دوم هم کم انگیزه بودن ملی پوشان بود. این کم انگیزگی ربطی به محتاط بودن نداشت و به نظر می رسید آن نشاط همیشگی را نداشتیم.
 
در دفاع باید سخت گیرتر بازی کنیم
پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال ادامه داد: چون خط هافبک ویتنام تک ضرب بازی می کردند، تیم ما کمی در ابتدای نیمه ی اول عقب بازی کرد. این تیم جلوی عراق هم واقعا حقش باخت نبود. به نظرم تیم ما وقتی می خواهد قهرمان شود و تیم اول آسیاست، بیشتر باید اعتماد به نفس و انگیزه داشته باشد. انتظار بازی بهتری از ایران را داشتم. ما به ویتنام موقعیت تک به تک دادیم که بیرانوند گرفت. تیم ما مقابل تیم های بزرگ تر و بهتر باید بیشتر در خط دفاعی سخت گیری کند.
 
تیم ملی بازیکنان ذخیره و اصلی ندارد
بهتاش فریبا گفت: کی روش بهتر می داند در هر بازی چه تصمیمی بگیرد. او باید تیم را با انگیزه تر و سخت گیر تر به زمین  بفرستد. شاید تغییر بتواند در مقابل عراق این انگیزه را برگرداند. کی روش در بازی با ویتنام 3 تغییر در ترکیب اولیه ایجاد کرد تا تقریبا به همه بازی برسد و برای شرایط سخت بتوانند کمک حال باشند. ایران خدا را شکر تیم یکدستی دارد و این طور نیست که ذخیره و اصلی داشته باشد. اگر 11 نفر ذخیره هم جای این ترکیب به میدان می رفتند، می توانستند همین عملکرد را داشته باشند.
 بهتاش فریبا در گفتگو با راسخون: عراق را در بازی انتقامی می بریم
ترابی و دژاگه بازیکنان موثر تیم ملی اند
وی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران خاطرنشان کرد: ترابی مهره ی تاثیرگذاری نشان داده است. این بازیکن مقابل یمن واقعا عالی و عملکردش کنار اشکان دژاگه درجه ی یک بود. وقتی مقابل ویتنام هم به بازی آمد، روی گل دوم تاثیر داشت. اشکان هم خیلی به درد تیم می خورد و به موقع پاس می دهد و خیلی موثر بود.
 
بازی با عراق برای ملی پوشان انتقامی است
پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال افزود: ما باید عراق را هم باید ببریم. اگر سرگروه برویم، تا نیمه نهایی حریف آنچنانی نخواهیم داشت. عراق تیم جوان شده و خیلی خوبی دارد. این تیم همیشه جلوی ما باانگیزه مضاعف بازی می کند. این سخت ترین بازی ما تا نیمه نهایی می تواند باشد. ما البته دوره ی قبل جام ملت ها به عراق باختیم و این بازی می تواند انتقامی هم باشد.
 
کی روش خویشتن دار باشد
فریبا با بیان اینکه نباید سرمربی تیم ملی تمرکز خود را از تیم ملی بردارد و به مسائل حاشیه ای دامن نزند، گفت: ما نباید طوری رفتار کنیم که باعث شود، تمرکز تیم ملی به هم بخورد. زمانی نیست که به اختلافات بپردازیم. شرایطی داریم که تیم برای نتیجه گرفتن و موفقیت به وفاق ملی نیاز دارد. می شود بعد از این جام در مورد اختلافات صحبت کرد. باید کی روش خویشتن دار باشد.
 
عربستان رقیب اصلی ایران است نه کره و ژاپن!
وی در خصوص سطح مسابقات جام ملت ها افزود: قبلا تنها 3، 4 تیم مدعی همیشگی بودند اما این دوره تیم های خوب هم دیدیم. تیم های قطر و عربستان خیلی خوب هستند. عربستان را نسبت به تیم های ژاپن، استرالیا و کره تیم تر دیدم. این تیم در خطوط سه گانه واقعا عالی است. این تیم در جام جهانی تجربه کسب کرده و حالا برای نتیجه گرفتن پا به جام ملت ها گذاشته است. به نظرم رقیب اصلی ایران برای قهرمانی عربستان است نه ژاپن و کره.

گفتگو از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.